Sedia sambut b4yi sulung, Azmi Saat ‘k0rek’ tabung hantar isteri bersal1n hospital swasta – “Sanggup berk0rban, dia dah meng4ndungkan anak saya”

SEPULUH tahun menantikan zuri4t membuatkan penyanyi Azmi Saat mengambil langkah berjaga-jaga dan mengikut nasihat doktor agar isterinya bersaln secara pembed4han.

Menurut Azmi atau nama sebenarnya Khairul Azmi Mohd. Saat, dia dan isteri iaitu Nazirah Muhammad memilih kaedah itu kerana enggan meletakkan ris1ko terhadap b4yi mereka.

Teruja bakal menjadi seorang bapa, penyanyi berusia 33 tahun ini juga memilih tarikh hari lahirnya iaitu 27 September untuk menyambut kelahiran b4yinya.

Azmi turut berkongsi perkara itu di Instagram.

“Alhamdulillah… k4ndungan isteri sudah cecah 37 minggu. Ikutkan isteri dijangka bersal1n secara normal pada 8 Oktober depan.

“Tapi doktor cadangkan untuk bersal1n secara pembed4han sebab dah 10 tahun kami tunggu b4by. Takut tunggu lama, ada masalah pada b4by.

“Bila lakukan pembed4han yang dirancang ini, kurang ris1ko pada b4by. Jadi, kami ikut saranan doktor. Kami diberi pilihan tarikh dari 23 hingga 28 September.

“Saya pilih 27 September sempena hari lah1r saya dan kebetulan isteri memang nak b4by lah1r hari Jumaat atau Isnin. Tarikh itu jatuh pada hari Isnin,” katanya kepada mStar.

Lagipun, demi nak hargai isteri saya juga. AZMI SAAT PENYANYI

Sebelum ini, ahli kumpulan Caliph Buskers itu menerusi Instagram mendedahkan isterinya bakal melah1rkan b4yi mereka secara pembed4han.

Dalam pada itu, demi menghargai isteri, penyanyi lagu Hanya NamaMu ini sanggup menggunakan wang simpanan untuk pembelanjaan proses bersal1n di hospital swasta.

“Insya-Allah isteri akan bersal1n di sebuah hospital swasta. Kalau nak ikutkan, dalam keadaan sekarang soal pembel4njaan itu memang agak sus4h.

Azmi dan isteri berkahwin pada 2011.

“Tapi memikirkan anak sulvng dan belum tentu selepas ini ada rezeki lagi. Tak apa, saya sanggup berk0rban. Lagipun, demi nak hargai isteri saya juga.

“Dia dah meng4ndung dan nak melah1rkan anak saya. Kalau bersal1n di hospital kerajaan, suami tak boleh teman. Isteri nak saya ada waktu bersal1n.

“Jadi, saya gunakan duit simpanan dan duit untuk buat ubah suai rumah selain isteri pun ada tambah duit dia juga untuk pembelanjaan pr0ses bers4lin,” ujarnya.

Untuk rekod, Azmi mendirikan rumah tangga dengan Nazirah yang juga cac4t penglihatan pada tahun 2011.

Kredit Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*