Hafiz Mahamad Nak Sp0nser Tiket Bas Untuk Mereka Yang Tak Mampu Nak Balik Kampung

Sejak kerajaan memberikan kel0nggaran merentas negeri Isnin lalu, ramai yang dilihat mengambil peluang tersebut untuk pulang ke kampung bagi menjenguk ibu bapa tercinta dan sanak saudara.

Tentulah, sudah hampir setahun ‘terkvrung’ di negeri masing-masing, tanpa boleh ke mana-mana, kel0nggaran yang diberikan ini dilihat mampu menjadi ub4t r1ndu bagi mereka yang telah lama tidak bersua muka.

Namun tidak semua bernasib baik dan mempunyai simpanan yang mencukupi untuk pulang bertemu insan tersayang. Hal ini dikongsikan sendiri oleh pengarah dan pengasas pr0duk popular, Hafiz Mahamad.

Menerusi kemas kini di Instagram, Hafiz menjelaskan ramai pengikut menghantar pesanan peribadi (DM) kepadanya memberitahu yang mereka tidak mampu untuk pulang ke kampung atas alasan kurang kemampuan.

“Ada sahabat DM: ‘Tak boleh balik kampung lagi, Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) hari itu duit dah svsut banyak sebab hil4ng kerja. Sekarang baru nak menapak dan hidup balik’. Ya Allah, ada yang sedih lagi: ‘Saya balik kampung nak tengok dan bersihkan pus4ra ayah mak’.

“Saya pun macam awak, tak balik kampung sebab kena jalankan tnggungjawab cari rezeki di negeri orang,” tulisnya

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Hafiz Mahamad (@hafizmahamad)

Rent3tan daripada DM yang diterimanya itu, Hafiz tergerak hati untuk membantu mereka yang memerlukan dengan menyewa 2 hingga 3 buah bas untuk kegunaan pulang ke kampung halaman.

“Siapa sahabat yang tak mampu nak balik kampung, saya nak tnggung tiket dalam 2 hingga 3 bas. Nak tak? Insya-Allah, saya ada rezeki sikit boleh kongsi dengan awak.

“Habis kerja dekat sini, saya uruskan 2,3 bas untuk sahabat. Apa syarikat bas yang okay untuk saya hubungi? Mana-mana syarikat bas boleh email saya tau,” tulis Hafiz sambil berkongsi alamat e-mel miliknya.

Hafiz dan isterinya Syafiqah Aina cukup terkenal dengan sifat pemur4h. Pasangan tersebut pernah beberapa kami memberi sed3kah kepada yang memerlukan, baik sebelum mahupun selepas negara dil4nda C0VlDl9.

Komen netizen:

Sumber via Sinarviral

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*