Pengin4p ‘Buat Rumah Sendiri’ Alih Perabot Di Homestay Menyus4hkan Tuan Rumah

Bila dah boleh rentas negeri ini, semestinya ramai yang merancang untuk pergi bercuti bersama keluarga. Tambahan pula, percutian yang akan dirancang selalunya memerlukan tempoh masa yang lama dan pastinya ahli keluarga akan menempah homestay untuk menginap bersama.

Bercakap tentang penginapan di homestay, tular di laman TikTok yang dikongsi oleh Kak ells, rumah miliknya yang dijadikan homestay telah pun didapati bersep4h dengan barang perabot di dalamnya beralih.

Berdasarkan video tersebut, terlihat perabot di homestay itu sangat berseler4k selepas ditingg4l oleh penginap sebelumnya.

Video

 

 

@kakak_ql69Sy dh wasap guest tp sy jd tak kuat nk terima kenyataan dia 😩 igt ape men sumbat2 .. igt duit bleh ubah ke bnde dh jadi ?♬ original sound – Ikmal Alif

Melalui posting di akaun TikToknya, tuan rumah homestay tersebut telah berkongsikan keadaan rumah sebelum dan selepas diduduki penginap tersebut sekeluarga. Keadaan sebelumnya yang kemas dan tersusun segala perabot dengan serta merta berubah sekelip mata selepas kemasukan penginap tidak bertanggvngjawab itu.

Paling ketara ialah katil yang berat diubah oleh mereka serta suis elektrik di dinding terlihat sudah terc4but. Pun begitu, semasa diberitahu tentang isu ini kepada penginap tersebut melalui mesej di Whatsapp, sikapnya yang seperti tidak bertanggvngjawab dan sambil lewa terhadap kesal4han yang dibuat oleh mereka sekeluarga adalah agak tidak wajar.

Menurut komen para netiizen, sik4p penginap tersebut yang menyusahkan orang lain terutamanya pihak tuan rumah adalah sangat tidak wajar. Hal ini kerana walaupun telah dibayar ganti rvgi, tuan rumah masih lagi perlu mengeluarkan kos lebih untuk membaik pulih ker0sakan yang telah dilakukan.

Sumber via LobakMerah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*