Demi sesuap n4si, lelaki cuci l0ngkang tersumb4t di tengah lebuh raya dipvji ramai

Tak semua orang sanggup membah@yakan diri demi sesuap nasi lebih-lebih lagi kerja yang dilakukan adalah untuk kemudahan orang ramai.

Unsung hero semua

Hal ini berbeza dengan tind4kan dua orang lelaki yang digel4r ‘unsung hero’ oleh warganet susulan tind4kan ber4ni mereka yang mencvci l0ngkang tersumb4t di tepi lebuh raya.

Video lelaki berkenaan telah dimuat naik laman Facebook Nibong Tebal Kini dan mendapat komen positif daripada orang ramai.

Video

90 % badan dalam l0ngkang

Berdasarkan video berkenaan, hampir keseluruhan badan sal4h seorang lelaki yang bertugas mencvci l0ngkang tersumb4t itu berada di dalam l0ngkang dan terlihat beberapa kenderaan yang turut lalu di lebuh raya terbabit.

Difahamkan, lelaki itu bertind4k melakukan kerja-kerja pemb3rsihan dengan mengeluarkan benda yang menyek4t pengaliran air di l0ngkang berkenaan.

Semoga urusan dipermudahkan

Tindakan ber4ni mereka telah menghadirkan pelbagai komen daripada warganet. Rata-rata mereka telah mengucapkan terima kasih diatas jasa dan peng0rbanan pekerja pembers1han tersebut dan mendoakan agar mereka terus dimurahkan rezeki serta dilindungi daripada sebarang mas4lah ketika sedang menjalankan tugas.

Terbaik anak muda, jenis rajin kerja

Kerja macam ni, naik gaji pun orang tak pertik4i

Sumber: Facebook Nibong Tebal Kini via omm

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*