Pad4h lnggar SOP, ‘Karen’ dik0mpaun RM3,000

WANITA w4rga as1ng yang membuat kec0h selepas engg4n memakai pelitup muka di sebuah butik mewah di pusat beli-belah terkenal baru-baru ini dikenakan k0mpaun sebanyak RM3,000.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Noor Dellhan Yahaya berkata, pihaknya sudah menyelesaikan sias4tan kes pelangg4ran prosedur oper4si standard (SOP) berhubung ins1den berkenaan.

Katanya, notis k0mpaun dikeluarkan terhad wan1ta itu pada Ahad (31 Oktober) kerana melangg@r SOP.

Jelasnya, k0mpaun berjumlah RM3,000 itu telah dikeluarkan bagi dua kesal4han di mana setiap satu kesal4han berjumlah RM1,500.

“Kesal@han pertama ialah tidak mem@tuhi ar4han Ketua Pengarah Kesihatan apabila gag4l mendaftar masuk ke premis menggunakan aplikasi MySejahtera di kawasan capaian internet yang luas.

“Bagi kesal4han kedua ialah tidak mem4tuhi ar@han Ketua Pengarah Kesihatan kerana gagl memakai pelitup muka ketika berada di dalam prem1s,” katanya dalam satu kenyataan pada Ahad.

Polis turut mengesahkan wan1ta dalam video tular di sebuah kedai butik di Kuala Lumpur adalah wanita yang sama yang cuba memasuki pusat beli-belah di Bangsar tanpa memakai t0peng.

Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Amihizam Abdul Shukor dipetik berkata polis telah mengenal pasti wanita itu dan sedang menyias4t k3s itu.

Terdahulu, ins1den kekec0han di butik mewah tersebut dirakam dan dimuat naik oleh pengguna Twitter @DFEfiercefun.

Dalam video tersebut, seorang wan1ta wa4rga as1ng yang tidak mem4kai pelitup muka membuat adu4n kepada kak1tangan pusat beli-belah dan mendkwa pekerja butik mew4h berkenaan menghal4ngnya ketika cuba memasuki premis. -THE STAR

Sumber Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*