Lelaki tak kIsah naik motor, beri isteri guna kereta – “Jnji dia selesa pergi kerja”

Selepas mendirikan rumah tangga, sudah menjadi tanggvngjawab suami bagi menyediakan keperluan tertentu untuk isteri. Kadang kala, mereka sanggup melalui ‘kesusahan’ asalkan pasangan bahagia.

Situasi seperti itu dilakukan seorang guru, Aizat Alias yang meluahkan rasa syukur apabila tidak kisah ‘meng0rbankan’ kereta kesayangan untuk kegunaan isterinya yang dikenali sebagai Asmah.

Menurut lelaki berusia 29 tahun itu, dia sanggup menungg4ng motosikal meredah cuaca hujan dan panas asalkan isterinya yang juga seorang jururawat pergi serta pulang dari tempat kerja dengan selamat dan selesa.

Isteriku sayang!

Video

 

Berdasarkan video berdurasi 16 saat tersebut, Aizat merakam ketibaan isterinya yang memandu kereta jenis Honda berwarna ‘dark grey’ itu sehingga mengund4ng perhatian dalam kalangan netiizen.

Menerusi ruangan komen, ramai memuji peng0rbanan lelaki berkenaan selain mendoakan agar dia dimurahkan rezeki sekali gus berpeluang bagi membeli sebuah lagi kereta.

Meskipun terdapat segelintir individu ‘bitter’ melihat video tersebut, namun bapa kepada seorang cahaya mata itu tetap mengambil dari sudut positif seolah-olah menyifatkan perkngsian itu sekadar luahan syukur sebagai suami.

Isteri ‘happy’, insya-Allah banyak rezeki

“Masa di Singapura, isteri banyak berk0rban dah”

Pinjaman atas nama bini ke?

Beli la kereta lagi satu…

“Mulut orang.. padahal kita sama2 penjawat awam”

Abaikan kec4man!

Rezeki bini dia, korang tak payah la gelab4h

Namun disebalik pkongsian  benda baik pun ada yang tak puas hati. Susal4h juga kalau semua benda nak kec4m! Tak salah doa baik-baik je, semoga kembali kepada kita.

Sumber: TikTok @aizataliass

Via omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*