Ustazah Asma’ Harun Bimb4ng ‘Content’ Lel@ki Menyrupai Prempuan Makin Brleluasa – ‘Hal Melib4tkan DOsa Besar Dianggap Sebagai Biasa’

Baru-baru ini, viral di media sosial mengenai penampilan seorang suami yang berambut panjang dan bers0lek ketika majlis smbutan ulang t4hun perkhwinan bersama pasangannya yang bertemakan majlis persndingan.

Penampilan femInin itu menarik perhatian pendakwah terkenal Ustazah Asma’ Harun untuk memberi ulasan.

Hanya penampilan sahaja seperti wanita

Sedi1h dengan dun1a sekarang, Ustazah Asma’ termangu-mangu selepas mendapat tahu video tersebut sudah mendapat 1 juta tontonan di platform TikTok. Kata Ustazah Asma’, dia berasa r1sau sekiranya video itu ditonton oleh budak-budak bawah umur serta gol0ngan remaja.

Baru-baru ini lalu di wall saya tentang sepasang suami isteri yang menyambut ulang tahun perkahwinan mereka yang ketujuh di atas pelamin yang dihias indah.

Si suami berpakaian pengantin lelaki tetapi s0lekan wajah, dand4nan rambut serta perhiasan barang kemas yang dipakai seolah-olah dirinya seorang wanita.

Bahkan yang lebih menyed1hkan ialah apabila si suami ini berkata, “Hanya penampilan sahaja seperti wanita, tetapi n4f$u dan n4lurinya masih seorang lelaki.” Allahu Akbar.

Sungguh, saya terkes1ma melihat setiap bab4k video yang dipaparkan. Ia bukan hanya ditonton oleh dua atau tiga ratus orang, bahkan ada videonya yang mencapai sehingga 1 juta tontonan di TikTok. Bagaimana jika ada sebahagian penonton itu terdiri daripada rem4ja atau kanak-kanak di bawah umur? Apa agaknya mereka akan fikir.

Jangan menghalalkan apa yang dihar4mkan oleh Allah

Tambahnya lagi, sudah jelas dalam sisi agama har4m apabila lelaki yang menyerupai perempuan dan perempuan menyerupai lelaki selain perbuatan itu dilakn4t Nabi Muhammad SAW.

Dalam pada itu, Ustazah Asma’ meluahkan rasa rIsau sekiranya budaya ‘Tasyabbuh’ ini dipandang ringa4n dan semakin berlelu4sa sehinggakan tidak boleh dibndung lagi.

Apa yang berlaku ini sebuah jarum halus dalam masyarakat. Jika perbu4tan seperti ini dibiarkan sahaja tanpa apa-apa t3guran di media sosial, kita amat bimb4ng jika suatu hari nanti budaya ‘Tasyabbuh’ semakin berlelu4sa tanpa dapat dib3ndung.

Kita tidak mahu nanti saat bersiar-siar di jalanan, terjumpa pula dengan seorang lelaki namun s0lekan tebal mengal4hkan anak gadis, atau wanita yang wajahnya ayu tetapi berpakaian seperti lelaki.

Mungkin kalian teruja apabila tontonan di media sosial meningkat naik, bangga apabila ramai yang memuji. Namun ingatlah bahawasanya perbu4tan ini sangat jauh daripada redha Allah SWT.

Jika al4san yang digunakan ialah demi tujuan pemasaran dan ingin menaikkan ‘followers’, sungguh ia tidak boleh diterima. Adakah berbal0i kerana ingin meng4ut keuntvngan dunia yang sementara, lar4ngan Allah sanggup diabaikan begitu sahaja?

Sumber: Facebook @ustazahasmaharun

Via OhBulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*