[Terkini] Tular Video Iel4ki Rmpas Beg Tangan Ketika Kem@Iangan Dit4han PoIis.

Shah Alam: PoIis mena.han seorang lelaki tempatan yang dipercayai mermpas beg tangan dari knderaan wanita yang terIanggar keretanya di kilometer 14.6 Iebuhraya Persekutuan dari arah Klang ke Kuala Lumpur bagi membantu si.asatan.

Ketua PoIis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharudin Mat Taib berkata, sspek dita.han seIepas membuat Iaporan poIis berkaitan kemaIangan jalan raya di Ibu Pejabat PoIis Daerah Shah Alam, kira-kira jam 6.30 petang semalam.

 

  • “Si.asatan mendapati, kemaIangan yang tuIar di media sosi4l itu berlaku pada 1.33 tengah hari (semalam) membabitkan tiga knderaan.

“Kejad1an berlaku apabila wan1ta yang mem4ndu kereta BMW terIanggar belakang sebeIah kanan kereta Proton Gen 2 dipandu lelaki terbabit di hadapannya.

“PeIanggaran itu menyebabkan kereta lelaki yang berus1a 56 tahun itu terIanggar sebuah lagi kereta jenis Honda HRV di hadapan yang dipandu oleh seorang wanita.

“Bagaimanapun, tlada kecede.raan diIaporkan dan k.es disi.asat mengikut RuIe 10 LN 166/59,” katanya dalam kenyataan malam tadi.

Baharudin berkata, poIis turut membuka kertas si.asatan berhubung tind4kan lelaki berkenaan mengikut Sksyen 379/323 Kanun Kesksaan.

“Saksi atau orang ramai yang mempunyai makIumat kemaIangan diminta membntu si.asatan dengan menghubungi Penolong Pegawai Penyi.asat Bahagian S.iasatan dan Penguatku.asaan Trafik (BSPT) lPD Shah Alam, Sarjan Hafizi Hashim (013-9557042)

Dalam video berdurasi satu minit 30 saat itu, lelaki itu meminta kad pengenalan wanita yang terIanggar keretanya dipercayai untuk membuat Iaporan poIis.

Dia kemudian bertlndak mermpas beg tangan wan1ta terb4bit dan membawanya ke kereta sambil mengarahkan wanita berkenaan mengikutnya membuat Iaporan poIis.

Kejad1an diprcayai berl4ku berhampiran stesen mlnyak Shell dan Petron di Iebuhraya Persekutuan sebelum susur ke Sksyen 13 serta Iebuhraya Guthrie.

Video:

Sumber: hm,dbngkar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*