Trag3di Balik Kerja, Seorng M4ut & 5 Lagi Ced3ra Par@h Dilnggar Pmandu Mbuk

Seorang lel4ki m4ut selepas kereta yang dipndu olehnya dirmpuh sebuah kereta yang diprcayai dipndu oleh pem4ndu m@buk di persimpangan lampu isyarat Klebang, Melaka, semalam. Perkongsian itu dimuat naik di laman Facebook Siti Aisyah Mahmood yang menunjukkan beberapa gmbar ketika kej4dian.

Berita s3dih

Menurut Aisyah, kesemua yang terlibat dalam kemal4ngan tersebut adalah pek3rjanya. Dalam kejadi1an itu, mngsa yang bernama Abdul Rahim disahkan meningg4l dunia manakala pek3rjanya yang lain pat4h kaki, ses4k naf4s dan mengalami keced3raan di bahagian h4ti.

Bapa kepada staf kami Mawar, telah meningg4l dunia di tempat kejadi4n. Mawar pula pat4h kaki dan adIknya ced3ra. Haikal pula htinya lvka dan ses4k naf4s. Amirul dan Afiq ced3ra. Mereka semua berada di hspital. Semua pekerja saya, motorsikal mereka rmuk dan r0sak. Kereta mawar jangan cerita memang h4ncur. Ya Allah sed1h sangat. Semua mereka adalah pekerja saya yang terbaik. Allahu. Besar sungguh du.gaan.

Ujar Aisyah lagi, mot0sikal dan kereta pekerjanya r3muk dan r0sak ak1bat kemal4ngan itu.

Siti Aisyah Mahmood juga meng4kui sed1h dengan kej4dian tersebut lebih-lebih lagi ada yang telah kehil4gan ny4wa disebabkan kecuai4n orang lain

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet telah menzah1rkan rasa tidak pu4s hati terhadap pemndu m4buk kerana sudah bnyak k4li perk4ra sebegitu terj4di dan mengakib4tkan rmai yang tidak berd0sa kehil4ngan ny4wa

Ambil tind4kan t3gas

Saya minta k.erajaan Malaysia ambil tind4kan t3gas kep4da si pem4buk ini. Ny@wa mereka yang tid4k bersal4h, yang berhati-hati di jalan raya yang mel4yang. Si pem4buk perlu ke muka pengadil4n. Jangan bertngguh. Adili segera.

Selaku m4jikan, Aishah moh0n pih4k k.erajaan mengmbil tind4kan teg4s terh4dap pem4buk kerana bnyak ny4wa yang tIdak bersal@h dan berh4ti-h4ti di jalan raya mel4yang seb3gitu sahaja.

Semoga nas1b mer3ka yang menj4di mngsa diatas kecuai4n or4ng lain terb3la dan si pel4ku mendapat b4lasan sew4jarnya.

Setakat ini, tiada info lanjut mengenai k3s ini.

 

Sumber: Siti Aisyah Mahmood 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*