Aliff Syukri p0sitif C0vid tahap 3, “Mohon m4af t4kut umur tak panjang”

SELEPAS pulang bercuti dari Turki, usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri memaklumkan dia dij4ngkiti Cvid-19.

Menurut Aliff, 34, doktor menges4hkan dia dijangkit1 Cv1d-19 tahap tiga yang memberi kes4n kepada sistem pern4fasannya.

“Saya dit4han di wad untuk r4watan. Doakan cepat semb0h kerana saya dij4ngkiti Cov1d-19 stage 3 melibatkan p4ru-p4ru saya.

“Kepada semua sahabat atau sesiapa sahaja yang mengenali saya, saya memohon kem4afan sekiranya pernah meny4kiti awak.

“M4af sekiranya pernah berk4sar, m4af sekiranya pernah mengvmpat, m4af sekiranya pernah term4kan seng4ja atau tidak.

Perkongsian Aliff di Instagram.

“Sesungguhnya yang bvruk itu datang daripada saya dan yang baik datang daripada Allah SWT. Rasa leg4 dah mohon m4af dekat semua, t4kut umur tak panjang,” katanya.

Aliff berkongs1 mengenai keadaan kesihatannya itu menerusi laman Instagram pada Rabu.

Doakan saya kvat dan t4bah mengh4dapi dvgaan ini. Semoga Allah bersama saya dan keluarga saya

Aliff dan keluarga terbang ke Turki untuk bercuti pada 15 Disember lalu dan sudah pulang ke Malaysia sejak beberapa lalu.

Menerusi sem4kan di Instagram, isterinya Datin Seri Nur Shahidah Mohd Rashid bersama anak-anak dilihat menjalani kuar4ntin di rumah.

Namun tidak dapat dipastikan tahap kesihatan mereka.

Aliff dan keluarga bercuti ke Turki.

Sebelum ini, penyanyi lagu Cuba ini memberitahu dia kurang sih4t dan perlu mendapatkan raw4tan di hospital.

Meskipun di4sak dengan pertanyaan mengenai peny4kitnya itu, Aliff engg4n berk.ongsi kerana bimb4ng ditud0h seng4ja mencari kontr0versi.

“Saya s4kit apa, kalau saya beritahu nanti orang kata saya buat kontrovers1. Kalau saya tak beritahu orang tertanya-tanya. Saya kelirv awak.

“Doakan saya kvat dan t4bah mengh4dapi dug4an ini. Semoga Allah bersama saya dan keluarga saya,” tulisnya di ruangan Instastory.

Aliff Syukri Rasa Pel1k Dih3ntam Netizen Kerana Bercuti Di Turki

PETALING JAYA – Ha1ran dengan sikap segel1ntir netiizen yang gemar mencari kes.alahannya gara-gara berkongs1 gambar percutian di luar negara, usahawan sensas1 Datuk Seri Aliff Syukri tampil meluahkan perasaan.

Aliff, 34, pelik mengapa dia dijadikan sas4ran oleh netizen yang tidak berpu4s hat1 dengannya disebabkan kini sedang menikmati percutian di Turki ketika negara diland4 banjir besar.

Sedangkan jawab Aliff, percutiannya bersama keluarga sudah dirancang enam bulan lebih awal sebelum negara diland4 bencan4 banjir.

Malah katanya, sama seperti orang lain, dia juga didug4 dengan musib4h tersebut sehingga mengalami kerug1an kerana resort miliknya di Janda Baik, Pahang musn4h dibawa aru$ der.as banjir.

“Kenapa saya sering dikec4m? Dug4an saya bercuti. Ramai yang tak puas hat1 dan mengu.tuk saya satu Malaysia gara-gara percutian di luar negara yang dirancang enam bulan awal sebelum bencan4 banjir di Malaysia.

“Kalian tahu tak? Bisnes saya juga terj3jas. Resort saya rugi ratvsan ribu. Saya tak nak kongs.i apa yang saya buat dan bantu. Nanti kalian cakap ri4k dan menunjuk,” tulisnya dalam satu hantaran Instagram.

Menerusi perkongs1an tersebut, usahawan itu memuat naik sebuah video memaparkan beberapa kakitangannya membeli dan menyediakan barangan keperluan untuk disalurkan kepada penerima.

Pun begitu, Aliff berkata, meskipun dirinya berada di luar negara, dia tetap terlib4t dengan menyalurkan bantuan kepada m4ngsa bnjir melalui wakil pekerjanya.

“Saya pel1k kenapa saya dikec4m dan dihin4. Seolah-olah saya ini langsung tidak ada menolong rakyat Malaysia. Sebenarnya saya dah banyak bantu orang, tapi tak kongs1 dalam media sos1al.

“Hari ini saya nak kongs1, walaupun saya kini berada di luar negara, tapi saya tetap bantu mangs4 banjir. Jadi, tolonglah hentikan menghin4 saya. Saya dah tua, taknak kontrovers1 mur4han. Doakan apa yang saya lakukan ini boleh anda,” ujarnya lagi

Beberapa hari lalu, Aliff dikec4m netiizen kerana berkongs1 gambar percutian di luar negara sekali gus men1mbulkan rasa kurang senang ramai pihak.

Netizen mendakw4, usahawan itu tidak menjaga sensitivit1 ramai terutama mangs4 banjir yang berdepan dug4an besar apabila terlibat dalam bnjir yang menenggeIamkan kediaman mereka selain kehil4ngan hrta benda dan lebih menyed1hkan, ada yang terk0rban ny4wa. – Kosmo

sumber:mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*