Kertas sias4tan k3s Ebit Lew dah lengkap, tunggu ar4han pejabat Pguam Ngara

Berikutan k3s gngguan sksuaI memb4bitkan pendkwah seIebriti Ebit Lew, kertas sias4tan dilap0rkan sudah lengk4p dan ke pejabat Peguam Negara untuk tind4kan selanjutnya.

Menurut laporan Harian Metro, Pengarah Jabatan Sias4tan Jnayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Seri Abd Jalil Hassan berkata, pihaknya sedang menunggu maklum balas daripada Pejabat Peguam Negara tidak lama lagi.

“Bagaimanapun kita juga meminta mereka yang mempunyai maklumat tambahan supaya dapat tampil membantu sias4tan,” katanya dalam temubual hari ini.

Beliau berkata, pendkwah berusIa 37 tahun itu melakukan kerja amal di luar negara (sebelum ini) dan tiada keperluan untuk menah4nnya kerana tiada dalam senarai n0tis merah Polis Antaraban gsa (Int erpol).

“Buat masa ini biarlah dia melakukan kerja kebaikan di luar negara kerana itu haknya jika dia ikut per4turan di negara terbabit ia tidak menjadi menjadi kesaIahan,” ujarnya.

Sebelum ini, pihak polis menerima lap0ran darip4da beberapa indIvidu yang mendkwa pendkwah terb4bit bertind4k melakukan gngguan sksuaI.

Terdahulu, video gngguan sksuaI mirip pendkwah tersebut tular di media sosiaI namun Ebit mengatakan dkwaan itu berunsur fitn4h kej4m selepas dirinya selesai memberikan keter4ngan.

Sumber: Harian Metro (Muhaamad Hafis Nawawi)

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*