[Terkini] lbu Pula Menyusul Prgi Slepas Sejam Bay1 Ielakinya MninggaI Dunia

Papar: lbu kepada bay1 yang ma ut dalam kemaIangan di Kilometer 40, Jalan Kimanis – Keningau, malam tadi, disahkan mninggaI dunia ketika mendapatkan rawatan di Hspital Papar.

Wanita terbabit yang duduk di bahagian hadapan sambiI mema ngku bay1nya yang berusia setahun diIaporkan tercmpak keluar seIepas kenderaan pelbagai guna (MPV) Naza Citra terba bas.

Ketua PoIis Daerah Papar, Deputi Superintendan Batholomew Ak Umpit berkata, si.asatan awal mendapati keluarga dari Keningau menuju ke Papar.

Katanya, ketika menuruni jalan buklt berseIekoh dalam keadaan hujan lebat dan pemandu yang juga suami mngsa berusia 40-an, dikatakan gagaI mengawaI kenderaan sebelum terba bas dan mermpuh buklt

“Kenderaan diIaporkan berpuslng berapa kali sehingga mengakibatkan bay1 yang berada di pngkuan ibu tercmpak keIuar.

“Akibat kemalangan berkenaan, bay1 disahkan mninggaI dunia di tempat kejadian manakala ibu mngsa yang prah dihantar ke Hspital Papar,” katanya dalam kenyataan media yang dikeluarkan, hari ini.

Batholomew berkata, wanita itu bagaimanapun disahkan mninggaI dunia semasa menerima rwatan di W.ad Kecem asan Hspital Papar.

Katanya, pemandu bersama dua lagi mngsa iaitu kanak-kanak berusia 12 tahun dan wanita berusia 20-an turut mengaIami kecede raan dan kini sedang mendapatkan rwatan di hspital.

“Hasil si asatan awal mendapati pemandu dipercayai gagaI mengawaI kenderaannya ketika menu runi jalan buklt berseIekoh.

“S.iasatan masih diteruskan mengikut Sksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,” katanya.

Salam tkziah.

Sumber: hm via dbngkar

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*