Fauzi Nawawi sy4k kena gam stesen TV gara-gara law4k rg0I… Rezeki lak0nan tersek4t, nama asyik kena ’rej3ct’

G4RA-G4RA terp4lit dengan k0ntroversi terlepas cakap isu rog0I menerusi satu program temu bual, nama pelakon Fauzi Nawawi kini tidak lagi diterima di sebuah stesen televisyen (TV).

Fauzi atau nama sebenarnya Mohd Fauzi Mohd Nawawi meng4kui dia terkiIan dengan tind4kan stesen TV berkenaan kerana tidak mengeluarkan knyataan rasmi mengatakan namanya sudah disenarai hit4mkan.

“Sejujurnya saya rasa terkiI4n dan kec3wa apabila nama saya banyak kali dit0Iak pihak stesen TV itu. Sebelum ini, tak pernah pun nama dit0Iak.

 

“Kalau sebab wat4k tak sesuai, saya faham. Tapi ini nama kena rej3ct tanpa diberitahu apa kesaIahan saya.

“Kalau betul pihak mereka nak banned saya, kenapa tak keluarkan kenyataan secara rasmi? Sekurang-kurangnya saya boleh buat keput.usan untuk masa depan.

“Jika ada surat rasmi mengatakan nama saya disenarai hit4m, boleh la saya rujuk KKMM atas dasar akta apa saya kena banned,” katanya kepada mStar.

Terdahulu, penerbit Azman Yahya atau Jinggo memuat naik status di Instagram mendedahkan Fauzi membawa diri ke Sabah selepas tiada lagi ruang dalam industri seni.

Bukan bermaksud saya tarik diri daripada bidang lakonan tapi saya nak cuba cari peluang lain. FAUZI NAWAWI PELAKON

Pada Oktober lalu, Fauzi dikec4m kerana berk0ngsi pengal4man melak0nkan watak seorang perog0I bersama aktres Raja Farah dalam sebuah filem.

Lebih menambahkan kemar4han ramai apabila Fauzi dilihat begitu bersungguh-sungguh menerangkan dengan terp3rinci situasi di set penggambaran menerusi sebuah program temu bual yang ditayangkan secara terbuka di teIevisyen.

Bagaimanapun, pelak0n b3rusia 48 tahun itu membuat permoh0nan maaf terbuka kepada Raja Farah dan suami serta keluarga yang terkesan dengan hal berkenaan.

Fauzi dikec4m gara-gara terlepas cakap isu rog0I

Dalam pada itu, pelakpn drama Penj4ra Janji ini memberitahu dia membawa diri ke Sabah kerana ingin mencari peluang peni4gaan di sana demi men4mpung kehidup4n keluarganya.

“Saya tak nak bergntung rez3ki kepada orang. Bukan bermaksud saya tarik diri daripada bidang lak0nan tapi saya nak cuba cari peluang lain.

“Apabila nama saya asyik kena rej3ct stesen TV, saya rasa sudah tiba masa saya bawa diri dan cuba bidang lain. Jadi, saya buka sebuah kedai di Sabah.

“Buat masa ini, saya berulang-alik. Insya-Allah saya percaya pada rzeki. Saya kena buat kerja lain sebab ada keluarga dan anak-anak masih bersekolah,” ujarnya.

Sumber via Mst4r
 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*