Penumpang p4nik, kepala keretapi dari Kelantan-Gemas terb4kar tengah2 hutan

Para penumpang Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) dalam perjalanan Kelantan-Gemas mengalami detik c3mas apabila kepala koc keretapi yang mereka naiki tiba-tba sahaja terbak4r.

Turun tengah2 hutan

Hal tersebut dikongsikan seorang penumpang keretapi dikenali sebagai @norfasinarahmat_ di aplikasi TikTok.

Menurut wanita itu, mereka semua telah terkand4s di sebuah hutan dan diminta untuk turun dalam suasana gelap kerana bimb4ng kejadian yang lebih t3ruk terjadi.

Alhamdulillah, semuanya selamat

Ketika api mulai marak, mereka telah diarahkan turun dari ger4bak di tengah-tengah hutan kerana cubaan mem4damkan api masih belum berjaya.

Walau bagaimanapun, sekitar jam 2.47 pagi, para penumpang telah dibawa berpatah balik ke Pasir Mas dan masing-masing sudah meneruskan perjalanan semula dalam keadaan selamat.

Semoga urusan dipermudahkan

Susulan daripada perkongsian tersebut, rata-rata warganet yang melihat posting yang dibuat wanita itu telah mendoakan agar mereka semua berada dalam keadaan selamat serta segala urusan dipermudah.

Ada juga daripada mereka yang berkongsi cerita tentang pengalaman sama apabila menghadapi situasi p4nik berkaitan masal4h yang dihadapi ketika menaiki keretapi.

Ujian Allah dalam pelbagai cara

Pernah rasai perkara sama, terk4ndas dalam perjalanan

Sumber; TikTok @norfasinarahmat_

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*