Wanita koma mangs4 pukul suami dij4ngkiti C0vid-19

Selepas hampir sebulan t3rlantar di h0spital, wanita yang pernah menjadi m4ngsa keganas4n rumah tangga sehingga k0ma, Jahidah Nordin, 43 telah disahkan dij4ngkiti C0vid-19 oleh adiknya, Fauziah Nordin.

P3lik macam mana kakak boleh dij5ngkiti

Hal tersebut dinyatakan Fauziah menerusi Facebook serta laporan dari Sinar Harian.

“Saya pun p3lik macam mana kakak boleh positif C0vid-19 kerana penjaga pun tidak dibenarkan masuk dan orang yang keluar masuk h0spital pun akan dip3riksa.”

“Kami sangat ris4u dengan keadaan kakak, dia alami d3mam turun naik serta keadaan kudis belakang badannya makin t3ruk,” jelasnya.

Kakak masih belum div4ksin
>Setakat ini, pihak keluarga dimaklumkan yang Jahidah telah dipindahk4n ke wad C0vid-19 Hospital Tuanku Jaafar (HTJ) Seremban dan doktor akan memantau keadaannya selama 10 hari seperti r4watan C0vid-19.

Apa yang membuatkan Fauziah lebih bimb4ng adalah kondisi kakaknya itu yang masih belum menerima sebarang v4ksin lagi.

Kita tahulah orang kena Covid-19 ini macam mana.

Orang yang sihat pun boleh jadi t3ruk inikan pula kakak yang bern4fas bukan dengan cara biasa.

“Jadi kami berserahlah dan harapnya kakak akan pulih,” katanya.

B4yi dia 2 bulan tidak banyak ragam

Menjengah ke Facebook Fauziah, dia telah memuat naik keadaan terbaru anak buahnya yang juga anak kepada Jahidah iaitu J Ehsan Nufail yang berusia 2 bulan.

Menurutnya, b4yi tersebut tidak banyak ragam sejak dilahirkan. Namun, sejak ibunya mengalami s4kit t3ruk, dia seakan dapat merasainya dan mulai k3rap m3nangis tidak seperti selalu.

Untuk rekod, pada 21 Januari lalu Jahidah dikejarkan ke h0spital dengan ambulans selepas tahap kesihatannya dilaporkan tidak stabil akibat d3mam, muntah dan naf4snya turun naik.

Jahidah sebelum ini telah menjadi m4ngsa pukul suaminya di Johor Bahru sehingga mengalami keced3raan p4rah pada kepala dengan tengk0rak terp4ksa dibu4ng akibat pendarah4n selain rahang, tulang belakang serta rusuk r3tak.

Dia telah dipindahk4n ke HTJ dari Unit Rawat4n R4pi (ICU) H0spital Sultanah Aminah atas permintaan keluarga.

Sumber: Sinar Harian (Syamilah Zulkifli), FB Fauziah Nordin