[VIDEO] “Ada 0tak Ke Tak Ada 0tak?!!” – Netizen Puas Hati Tengok Lelaki Tengking Ah Long Terjah Rumah Minta Hut4ng

Video seorang lelaki dilihat menengk!ng tiga lndividu di tempat parking sebuah apartmen mendapat perhatian warganet selepas ia tuIar di aplikasi TikT0k.

Rakaman itu dimuat naik sendiri oleh tuan empunya badan, Mustafa Khan di akaun TikTok dan Instagram sebelum ia tersebar di Facebook.

Menerusi video tersebut, Mustafa dilihat memar4hi tiga pemuda yang didkwa merupakan orang suruhan ah l0ng untuk mengutip hut4ng.

Katanya, dia tidak suka cara mereka meminta wang daripada si peminjam pada waktu malam ketika mereka berada di rumah dan sedang meluangkan masa bersama keluarga.

Apatah lagi, cara mereka ini yang selamba mel4nggar undang-undang dan terus menyerbu rumah tanpa kebenaran atau lap0ran.

Siapa bagi you pergi dia punya rumah? Siapa bagi you kebenaran? Sebelum you mari dia punya rumah, you ada buat rep0rt p0lis tak? You ada 0tak ke tak ada 0tak?”

 

Ramai warganet terpukau dan kagum dengan keber4nian Mustafa memar4hi orang suruhan ah long itu sehingga mereka bertiga terdiam kaku.

Sesetengah netizen berkata semua pemuda itu nampak ‘skema’ dan langsung tidak seperti ah l0ng atau g4ngster dalam filem.

“Power bro, dorang ingat dorang ahlong dorang besar”, kata seorang netizen di Instagram.

Mustafa juga sempat bagitahu mereka bagaimana cara yang benar untuk mengutip hut4ng kepada si peminjam, bukan dengan menerjah mereka di rumah begitu.

Sumber beautifulnara

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*