[VIDEO] Dkwa Pihak Berkuasa Semakin Z4lim, Tunggu Depan Pagar & S4man Pelajar Sek0lah Beramai2.

Baru-baru ini, tuIar di laman sos!al apabila pelajar di sebuah sekolah menengah telah dit4han dan dikenakan s4man oleh pihak p0lis atas kesaIahan mengubah suai motosikal dan tidak mempunyai Iesen memandu telah mencetuskan rasa tidak puas hati umum..

Menerusi video yang dimuat naik oleh @pidus_perak60 di laman TikToknya, kelihatan beberapa pihak berkuasa sedang men4han beberapa orang pelajar selepas tamat sesi persekolahan di hadapan sekolah yang tidak diketahui lokasinya.

Malah, ada juga segelintir pelajar sekolah sanggup menunggu di sekolah dan tidak ber4ni untuk mengambil ris!

ko pulang ke rumah selepas melihat apa yang telah berlaku di hadapan sekolah mereka.

Difahamkan juga, motosikal yang didapati melakukan sebarang pengubahsuaian akan ditarik oleh pihak po.lis dan dibawa ke balai.

Sehingga kini, video tersebut telah meraih lebih 1.8 juta tontonan dan mendapat lebih 100,000 tanda suka daripada warganet sejak semalam dimuat naik di aplikasi tersebut.

Kesi4n budak2 sekolah tu

Susulan itu, rata-rata netizen meluahkan rasa simpati terhadap nasib yang menimpa kepada pelajar sekolah tersebut dan menyifatkan tindakan yang dilakukan oleh pihak berkuasa adalah tidak adil.

Senang p0lis buat duit

Bahkan, netizen turut mendakwa kerajaan kini terdesak untuk mendapatkan duit apabila menjadikan pelajar sekolah sebagai sasaran yang mudah untuk dikenakan sa.man.

Antara komen netizen yg lain.

sai bae, polis dtg buat motivasi skolah aku katanya tkde lesen tkpe asalkan pkai helmet esoknya buat sekatan hbis dak skolah kena cekup alasannya tkde lesen.

E-one Redzuan Utara, kalau ambik motor budak sekolah nak p sekolah naik apa kalau motor depa kena sita, kesian la budak-budak sekolah ni Kalau Xp sekolah kena marah.

mika_duz, lps nih abang jpj ke polis…bole tolong jemput p hnta balik adik ii yg berseklh ke rumah dan ke sekolah nice lah cmnie tq baik dho

SayeZie, nk buat lesen skrg ni pom dh mahal.beli kenderaan pom nk byr bulan2 menagis.xde kenderaan susah nk g mne2.makin aniaya rkyt betullah zmn skrg.

FZ., klau check budak skolah memang bnyak lah untung, nk kejar budak kg tk lepas, nk check kat jalan smua ad lsen, jdi ni jlah yang dpat budak skolah

Rata-rata netizen kurang berpuas hati dgn tindakan mereka, lihat video ini.

Sumber: TikTok @pidus_perak60

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*