“Letaklah Sofa, Airc0nd” – Bagi Kerusi Masa Perhimpunan, Netizen Rasa Pihak Sek0lah Terlalu M4njakan PeIajar?

Tidak salah untuk sesebuah sek0lah mengambil apa-apa lnisiatif bagi memudahkan pelajar serta menarik minat mereka lagi supaya lebih bersemangat hadir ke sek0lah.

Seperti yang dilakukan oleh barisan pentadbir Sek0lah Kebangsaan Seri Aman, dimana beberapa foto telah di kongsikan di laman faceb00k memaparkan suasana perhimpunan mereka.

Jika dilihat dalam gambar yang dimuat naik, suasana perhimpunan dipenuhi dengan pelajar serta guru sebelum bermulanya perhimpunan rasmi di pagi hari itu.

Bagaimanapun, perkara yang menarik perhatian ramai adalah kerusi yang disediakan oleh pihak sek0lah buat setiap pelajar yang hadir ketika itu dan haI berkenaan membuatkan beberapa netizen berasa kurang senang, lalu meninggalkan k0men² sind!ran.

Biarpun ada sesetengah yang memerIi serta melabel pelajar zaman ini terlalu ‘dimanjakan’, ada juga netizen yang memuji keprihatinan pihak sekolah terhadap pelajar² mereka.

Dalam pada itu, segelintir warganet yang memuji itu berpendapat tidak adil untuk membeza-bezakan suasana di zaman dahulu dan sekarang, dimana keadaan sememangnya lain.

Sumber beautifulnara

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*