Diminta RM30,000 Jika Mahu IG Semula, Ini Resp0n Ali Puteh

Pelawak Ali Puteh sebelum ini keh!langan lebih 400,000 pengikut gara-gara akaun Instagram per!badi dig0dam. Kali ini, Ali mended@hkan ind!v!du tidak bertangg0ngjawab itu meminta sebanyak RM30,000 jika mahu akaun itu dikembalikan. Ali atau nama sebenar Syed Ali Mubarak Syed Ridzuan, 31, men0lak permintaan itu dan mendoakan agar pencur! itu bert@ubat sebelum menemui aj@l.

“Alhamdulillah ini IG saya yang dicur! itu. Mahukan duit rupa-rupanya. Semoga Allah terima t@ubat kamu… Allahuakbar. Percaya kata saya, setiap yang hidup pasti akan m@ti. Saya doakan kamu ya sahabat. Tidak mengapa jika kamu mahukan IG ini, ambil la. Saya tak perlukan. Saya doakan kamu bert@ubat sebelum m@ti ya,” katanya menerusi Instagram baharu @aliputehofficial.

Ahli kumpulan Puteh juga memberitahu akaun Instagram isterinya turut menjadi m@ngsa ind!v!du tidak bertangg0ngjawab tersebut. Bagaimanapun, Ali yang dihubungi berkata, dia redha andai tidak mendapat semula akaun Instagram berkenaan.

“Selepas saya balas mesej itu, ind!v!du tersebut hanya gelak sahaja. Tak apa, saya tak kisah pun dia nak ambil Instagram itu dan saya redha jika tidak dapat semula akaun IG itu. Tapi saya rasa, dia orang yang sama juga g0dam IG isteri saya. Sebab pada yang sama, dia mesej lagi kepada saya tapi menggunakan akaun IG isteri saya itu,” katanya.

Rata-rata pengikutnya terkej0t dengan jumlah yang diminta dan meng@nggap ind!v!du tersebut menggunakan jalan mudah untuk dapatkan wang: “Pergh… tak agak-agak ya minta RM30,000! Tak ada beza dengan sc@mmer. Senang betul hidup mereka. Kita ini yang cari duit setengah ny@wa. Lapor saja pada p0lis.

“Senangnya dia buat duit. G0dam IG orang lepas itu minta duit kalau nak balik IG tu. Sabar Ali, semoga sentiasa dalam keadaan tabah. – “G!la harta orang ini abang. Apa-apa pun, terus kuat abang. Allah ada dengan abang,” k0men beberapa warganet. – Sumber dipetik dari Myartis, mStar

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Like Page Kami Juga Di Facebook @Glowmedia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*