Y0UTUBER Agih RM10K Depan Istana, DIH4L4U Dan DIEK0RI Dalam Perjalanan Pulang

Isa Isarb, pada yang selalu melayari lam@n sosial Y0u Tube sudah pasti nama ch@nnel Isa Isarb memang satu nama yang amat dikenali.

Menurut Malay Mail, seorang Y0u tuber Malaysia yang dikenali dengan nama Isa Isarb telah muncul di hadapan Istana Negara dengan tujuan untuk memberi RM10,000 dalam bentuk RM1 kepada setiap seorang wartawan yang berada di sana.

Video berada dibawah artikel

Isa yang terkenal sebagai Y0u  tuberk yang kerap membuat video pr@nk di sosial media kemudian telah memuat naik video tersebut di Faceb00k.

“Semalam Agong beri McD0nalds, hari ini KFC, jadi hari ketiga Isa Isarb nak habiskan RM10,000 (dalam bentuk RM1) depan istana,” katanya di dalam video tersebut.

Inilah namanya suka mengambil kesemp@tan!

Di saat petugas media dan para ahli p0litik sibuk keluar masuk Istana Negara demi menyeles@ikan kem3lut p0litik yang mel@nda negara, datang pulak seorang Y0u tuber ‘gim!k’ tak kena gaya di sana semalam.

“Habiskan RM10K bagi wartawan di Istana Negara..”

Isa walau bagaimanapun semasa dalam perjalanan menuju ke Istana Negara berkata yang dia agak ris@u dengan ‘chall3nge’ yang bakal dilakukannya ini kerana bimb@ng disal@h anggap untuk memberi r@suah atau berpih@k kepada mana-mana parti.

Dah edarkan RM600, tapi kena h@lau dengan PDRM?

Sebaik saja tiba di Istana Negara, Isa dan rakan-rakannya telah mengedarkan RM1 tersebut kepada orang awam termasuklah gol0ngan wartawan, jurugambar dan jurukamera yang bertugas di perkar@ngan istana tersebut.

Ramai yang pada mulanya terkej0t dengan tinda@kan Isa dan ada juga yang kembalikan wang tersebut kerana was-was dengan niatnya.

Menurut video itu, Isa berjaya mengedarkan lebih kurang RM600 sebelum dia dan rakan-rakan dih@lau pihak berkuasa yang cur!ga dengan tind@k t@nduk mereka.

Walaupun Y0u tuber ini ada menjelaskan yang perkara yang dia lakukan tu sekadar ‘for fun’ namun pihak berku@sa berteg@s mahu mereka men!nggalkan kawasan berken@an.

TIBA TIBA KETIKA PULANG SEBUAH KERETA MERCEDES MENGEK0RI MEREKA SEHINGGA KE RUMAH

Malah dorang ni pun sempat kena foll0w dengan p0lis lagi yang kemudian memberi am@ran supaya dorang hentikan buat stvnt macam ni sebab perkara ni boleh disal@h anggap sebagai satu r@suah pulak. Haih macam-macam!

“Kira baik tak kena kutip dengan p0lis”

Rata-rata warganet yang melihat video tersebut memang tak setuju langsung dengan apa yang dilakukan Y0u tuber tersebut.

K0men Warganet

VIDEO

Habiskan RM10K Bagi Wartawan Di Istana Negara !

Kita buat challenge habiskan RM10,000 memberi orang yang berada di hadapan istana negara.

Dikirim oleh Isa iSARB pada Rabu, 26 Februari 2020

Sumber dipetik dari Satkoba

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Like Page Kami Juga Di Facebook @Glowmedia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*