Kesihatan Zulkifli Zain Tidak Stabil, Norzizi Moh0n Doa Dari Semua

Selepas lapan hari dimasukkan ke H0spital UiTM Sungai Buloh akibat jang.kitan ku.man dalam da.rah dan masa.lah buah pinggang, situasi kes!hatan terkini pelakon veteran, Datuk Zulkifli Zain, 74, semakin mer0sot. Anaknya sulungnya, pelakon dan pengarah, Dr Norzizi Zulkifli menerusi satu kiriman WhatsApp, meminta supaya semua pihak mendoakan yang terbaik buat bapanya.

“Saya mem0hon semua untuk sama-sama mendoakan kesembuhan dan dipermudahkan urusan buat papa saya, Datuk Zulkifli Zain. Kes!hatannya sejak tiga hari ini agak tidak stabil dan tindak balasnya agak kurang. Sekiranya, ada yang hendak melawat, dialu-dialukan dan amat dihargai,” tulisnya.

Bagaimanapun Norzizi dan keluarganya memahami realiti kebimbangan masyarakat terhadap penu.laran wa.bak C0vid-19 dan tidak berharap ramai pihak datang menziarah bapanya di h0spital.

“Kami juga faham situasi C0vid-19 sekarang ini, jadi kami tidak mengharapkan apa-apa. Cuma, kami hanya ingin memaklumkan kondisi terkini papa, semoga dengan doa dari semua dapat memberi kesembuhan buat papa. InshaaAllah. Amin Ya Rabbal Alamin,” katanya.

Terdahulu pelakon yang p0pular dengan watak Bentayan menerusi drama ‘Tra.gedi Sri Mersing’ ini dimasukkan ke h0spital UiTM pada 6 Mac lalu kerana sukar membuang air besar. Pemeriksaan d0ktor kemudian mendapati ada jang.kitan kuman dalam da.rah dan asid tinggi, manakala buah pinggangnya pula agak kering dan bermasalah.

Bagaimanapun d0ktor memaklumkan kesihatan Zulkifli dalam keadaan stabil. Mereka juga perlu memantau keadaan kuman dalam da.rah Zulkifli. Pelakon filem ‘Permintaan Terakhir’ dan ‘Tiada Esok Bagimu’ itu kini berkerusi roda kerana mengh!dap darah tinggi, kencing manis dan paru-paru berair. Beliau juga lumpuh tangan dan kaki kiri, berdepan masalah jantung lemah serta buah pinggang. – Sumber dipetik dari Myartis, Harian Metro

 

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Like Page Kami Juga Di Facebook @Glowmedia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*