“Masa Sesuai Keluarkan Hand Sanitizer Sendiri” – Shuib Nafi Ambil Kesempatan

Dek kerana penu.laran wa.bak pandemik C0vid-19 yang semakin ser!us di Malaysia, ramai rakyat telah berpusu-pusu mendapatkan bekalan penutup hidung dan mulut, pembersih tangan (hand sanitizer) dan beberapa barang penjagaan diri bagi mence.gah daripada dijang.kiti.

Kekurangan bekalan barangan tersebut di pasaran sejak akhir-akhir ini mendor0ng pelawak, pelakon dan penyampai radio, Shuib Sepahtu untuk mengeluarkan pr0duk hand sanitizer, ‘Be Safe’. Menurut Shuib, dia terpanggil untuk mengeluarkan pr0duk terbabit kerana kasihan melihat orang ramai tercari-cari hand sanitizer sehingga ada yang dit!pu apabila memberi secara atas talian.

“Saya ada c0ntact dengan kilang pengeluar hand sanitizer dan memandangkan permintaan tinggi kini, saya kira ini masa yang sesuai untuk saya tampil dengan pr0duk hand sanitizer sendiri. Bukan mahu ambil kesempatan tapi saya buat kerana ia adalah keperluan pada masa kini dan st0k pula terhad,” ujar Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad, 36.

Tambah Shuib, pr0duk tersebut sudah mula berada di pasaran dan akan diagihkan ke beberapa farmasi dan h0spital. Dalam pada itu, berkongsi perkembangan sejak Perintah Ka.walan Pergerakan (PKP), Shuib berkata, tugasnya sebagai penyampai radio menerusi segmen Geng Pagi H0t di H0t FM masih berjalan secara giliran.

Bagaimanapun kebanyakan masa dihabiskan di rumah bersama isteri, Siti Sarah Raisuddin dan tiga orang anaknya iaitu Uwais Alqarni, 9; Dzahira Talita Zahra, 6, dan Ariq Matin, 4: “Saya ikut arahan kerajaan, habiskan masa di rumah dan Alhamdulillah saya memang lebih suka duduk di rumah. Kalau bersenam pun saya buat dalam rumah.

“Saya ambil peluang luangkan masa dengan keluarga, kemas rumah, boleh dikatakan setiap hari ada sahaja bahagian dalam rumah yang berubah. Buat masa ini, saya tutup kedai Bubble Bee di Shah Alam sebab tak mahu mende.dahkan pekerja dan pelanggan kepada risik0,” ujarnya.

Mengakui beberapa perancangan berkaitan perniagaan dan karier tertangguh, Shuib bagaimana melihat dugaan ini dari sudut p0sitif dan berharap Malaysia akan cepat pulih daripada wa.bak C0vid-19: “Tidak dinafikan banyak perancangan tertangguh terutamanya berkaitan pembukaan 12 cawangan Bubble Bee seperti di Johor, Kuantan, Bangi, Ampang dan Setapak.

“Tapi saya bertuah kerana mereka yang bekerjasama dengan saya untuk membuka cawangan Bubble Bee memahami. Untuk karier pula, hanya program Sepahtu Reunion yang tertangguh dan ikutkan kami ada baki 10 epis0d untuk diselesaikan termasuk rakaman Sepahtu Reunion puasa dan raya,” akhirinya. – Sumber & foto dipetik dari Myartis, sinar Harian, Rotikaya & Instagram Shuib Sepahtu

 

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Like Page Kami Juga Di Facebook @Glowmedia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*