Akui Jemaah Tabligh: “Saya Tak Kena C0VID-19” – Ali XPDC

Saya memang salah seorang jemaah Tabligh tetapi saya tidak ke perhimpunan itu pada tarikh berkenaan dan saya juga tidak ada k0ntak rapat dengan jemaah yang p0sitif C0vid-19.

“Orang sangka saya antara yang dijang.kiti menerusi cara k0ntak rapat dengan pesa.kit. Sedangkan saya sebenarnya mengalami sedikit kema.langan disam.bar api di tangan dan muka serta memerlukan ra.watan di h0spital. Saya mendapatkan ra.watan di h0spital itu dan ditahan di wad selama sehari. Disebabkan inilah cerita terbabit timbul,” ujar penyanyi XPDC, Ali, menafikan dia dijangk C0vid-19 serta menghadiri Ijtima Tabligh di Masjid Sri Petaling pada 28 Februari hingga 2 Mac lalu.

“Tak dinafikan, sekarang apabila ada orang tabligh masuk h0spital, orang tentu sangka itulah penya.kitnya. Nak dijadikan cerita, kema.langan men!mpa saya ini sama tarikh dengan kekec0han akibat wa.bak C0vid-19 di mana jemaah tabligh diminta menjalani ujian saringan.

“Alhamdulillah, saya tidak dijang.kiti C0vid-19. Kema.langan yang men!mpa saya bukanlah ser!us sangat dan insya-Allah boleh pulih,” katanya.

“Saya bersangka baik dengan ujian Allah kerana percaya semuanya dah diaturkan. Saya redha dengan apa yang berlaku dan ketentuan Allah. Yang penting saya hanya kena bersabar dan solat kerana itu sebahagian daripada iman,” tambahya dipetik sebagai berkata pada media. – Sumber dipetik dari Myartis

 

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Like Page Kami Juga Di Facebook @Glowmedia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*