“K0men Saya Sebagai Memberi Peringatan…” – Mac Ruhayu Redha Digelar ‘Artis Sendu’

Nama dan teks perbualan bersama beberapa rakan artis di aplikasi Telegram tu.lar di media sosial telah membuatkan penyanyi era 90-an, Mac Ruhayu menerima keca.man hebat warganet. Menjelaskan situasi sebenar, Mac memberitahu mesej yang ditulis olehnya itu bertujuan memberi peringatan kepada rakan artis yang lain supaya berhenti berba.lah sesama sendiri.

“Untuk pengetahuan warganet yang dihormati, saya telah dijemput rakan-rakan Seniman untuk menyertai Telegram berkenaan Bantuan C0vid-19. Pada mulanya keadaan dalam Telegram itu adalah tenang. Setelah melihat senarai nama-nama artis maka saya memperkenalkan diri… k0men pesanan saya hanya sebaris adalah sebagai memberi peringatan kepada rakan-rakan lain agar berhenti dari terus berba.lah.

“Supaya tidak menerima nasib seperti Diva AA (Azwan Ali) yang didenda RM17,000 kerana didapati melanggar akta yang telah ditetapkan. Selepas tinggal k0men pesanan tersebut saya terus keluar gr0up,” katanya menerusi laman Faceb00k.

Dalam paparan skrin perbualan yang tu.lar itu, Mac hanya menyebut mengenai denda RM17,000 yang dijat0hkan oleh mahka.mah terhadap satu kesa.lahan. Bagaimanapun tidak dapat dipastikan mesej itu ditujukan kepada siapa: “Silap hari bulan kena caj RM17,000 di mahka.mah,” tulisnya.

Gara-gara mesejnya itu, dia dike.cam dan menerima pelbagai gelaran daripada warganet: “Untuk pengetahuan semua warganet yang dihormati, saya dengan rendah hati menerima label anda sebagai ‘artis sendu’.

“Namun, selama saya berada di dalam industri ini, saya telah berjaya membesarkan anak-anak saya seramai empat orang dengan rezeki sebagai penyanyi dan artis selama hampir 30 tahun. Saya dengan rendah diri memoh0n maaf kepada semua adik-adik warganet kerana k0men peringatan saya di gr0up Telegram itu telah disalah erti,” ujarnya.

Sementara itu, penyanyi lagu ‘Ditakdir Kita Bersama’ ini menafikan mesej itu ditujukan kepada bekas pengacara Azwan Ali yang didenda oleh mahka.mah kerana memuat naik video mengh!na petugas h0spital, baru-baru ini.

“Saya juga ada menghubungi Diva AA untuk membuat penjelasan berkenaan k0men tersebut. Alhamdulillah sebagai seorang selebriti dan sahabat, Azwan Ali menerima baik dan berbesar hati menerima penjelasan saya serta berterima kasih kepada saya kerana mengingatkan rakan-rakan lain di Telegram agar berhati-hati dalam menulis k0men.

“Saya redha kerana tujuan saya adalah untuk memberi peringatan kepada rakan-rakan di dalam gr0up tersebut, bukan untuk mencari gad0h dan mus0h dengan sesiapa,” katanya. – Sumber dipetik dari Myartis, mStar & Instagram Mac Rahayu

 

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Like Page Kami Juga Di Facebook @Glowmedia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*