“Terima 6 Lap0ran” Wata4k Ustqz Hamadi Wjud Di Dunla Nyat4

BELUM selesai kes r3man membabitkan selebriti sebuah program realiti agama, muncul pula kes baharu apabila seorang wanita membuat lap0ran polis mendakw4 turut menjadi mngsa individu berkenaan.

Kali ini modus operandi susp3k ialah mengajak mngsa pulang ke rumah untuk mengajar ilmu dalam bidang pemasaran namun sebaliknya berlaku apabila wanita berusia 22 tahun itu dic4bul dan dip4ksa melakukan s3ks 0r4l.

Ketua P0lis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Nik Ezanee Mohd Faisal berkata, mngsa yang merupakan seorang pelajar di sebuah kolej tempatan tampil mendakw4 dirinya dic4bul oleh individu itu, seorang selebriti tempatan berusia 25 tahun.

Menurut Nik Ezanee, mngsa dalam laporannya mendakw4 kej4dian berlaku pada 17 Oktober lalu sekitar pukul 1 pagi.

“Mngsa telah dipelawa oleh susp3k ke rumahnya di kawasan Damansara Perdana untuk mengajar ilmu pemasaran perniagaan.

Mngsa telah dipelawa oleh susp3k ke rumahnya di kawasan Damansara Perdana untuk mengajar ilmu pemasaran perniagaan.”Semasa kejadi4n di rumah susp3k, mngsa dic4bul dan turut dipaksa untuk melakukan s3ks 0r4l.

“Mngsa mengalami tr4uma dan kini mendapat raw4tan di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM),” ujarnya dalam satu kenyataan media pada Isnin.

Menurut Nik Ezanee, susp3k masih ditah4n oleh pihak polis berkenaan satu lagi kes yang berlainan di bawah seksyen 376 kanun kes3ksaan (r0gol) bersabit lap0ran polis di Balai Polis Seksyen 6, Shah Alam.

Berikut  perkongsian dari Motivational speaker Akhi Fairuz

“Selepas Kepengsss memuatnaik video di youtube berkaitan ‘Daie’ itu, saya terus mesej beliau di instagram.

“Menurut Kepengsss, ramai mngsa yang DM beliau berkongsi cerita. Majoriti mereka t4kut nak tampil ke depan untuk buat report polis.

“Ya lah, aku siapa, kau orang terkenal, berpengaruh, ada title pendakwah. Mesti orang percaya dia lagi dari mngsa.

“Silap-silap mngsa yang akan ditudvh bukan-bukan. Padan muka, siapa suruh ikut jantan tu balik, siapa suruh mengg4tal, siapa suruh pakai s3ksi, siapa suruh b0doh sangat. Kan mendapat!

“Itu stigma yang biasa berlaku. Kita tak dapat n4fikan. Mereka pun ada sil4p sebab percaya jantan berkenaan gitu-gitu je sampai ikut balik rumah.

“Jadi, saya maklum pada Kepengsss, untuk report yang seterusnya make sure bukan isu r0gol sahaja, tetapi sebarang usaha ke arah itu perlu dilap0rakan.

“C4bul ke, mesej luc4h ke, meny3ntuh priv4te part ke, pendek kata segala salah laku sek-sual yang menjurus kepada s3ks, tampil ke depan dan guide mereka untuk report polis.

“Dan Alhamdulillah, satu demi satu mangs4 yang dibawa oleh Kepengsss ke balai p0lis untuk buat lap0ran.

“Semalam je dah ada 6 laporan polis dibuat! Allahuakbar! Kalau satu tu mungkin kita boleh bersangka baik lagi, tapi ramai!

“Maka hari ini saya bersaksi wujud sebenarnya watak Ustaz Hamadi di dunia nyata. Terima kasih Abang Shahrulezad Mohameddin kerana create watak itu dalam drama Nur.

“Semoga nasib semua mngsa terb3la dan pelaku diadili seadil-adilnya!

Akhi Fairuz Al-Jengkawi

“Please educate anak dari awal benda-benda macam ni agar mereka tak jadi mngsa dan pem4ngsa.

Pada 26 November lalu, seorang pendakwah muda dikenali sebagai Da’i Syed atau nama sebenar Syed Shah Iqmal Mohammad Shaiful Syed Jamalluail ditah4n selepas polis menerima lap0ran d4kwaan r0gol terhadapnya.

Susulan itu, pihak polis berajaya mendapatkan perintah r3man daripada Timbalan Pendaftar Mahkamah, Mohd Zamir Suhaimee selama lima hari bermula 27 November lalu bagi membolehkan pihak p0lis menjalankan si4satan.

Wanita berkenaan mendakwa dir0gol di sebuah rumah di Shah Alam, Selangor pada September 2019.

Polis terima 6 laporan s4lah laku s3ks

Dalam perkembangan terbaharu, Ketua Sias4tan J3nayah Selangor, Datuk Fadzil Ahmat berkata, pihak polis akan mendapatkan perintah mahkamah bagi menyambung r3man terhadap pendakwah muda berkenaan selepas pihaknya menerima beberapa lap0ran terbaharu mengenai s4lah laku s3ksualnya.

Susp3k yang sepatutnya tamat tah4nan r3man bagi kes pertamanya pada Selasa akan terus disi4sat selepas polis menerima sehingga enam laporan masing-masing membabitkan lima lap0ran di daerah Shah Alam sementara satu di Petaling Jaya.

Katanya, siasat4n bakal dijalankan di bawah seksyen 376 Kanun Kes3ksaan iaitu mer0gol, seksyen 354 kerana menc4bul, seksyen 377C iaitu melakukan s3ks luar dan seksyen 323 kerana mendatangkan kec3deraan.

Justeru beliau meminta orang ramai yang mungkin menjadi mngsa pendakwah selebriti itu agar tampil membuat lap0ran polis.

Sumber: trending sgt