“Terima raw4tan psiklatri tapi…” Polis Ded4h Keadaan Sebenar Ibu Amir Buat Ramai Terkeejut

Melaka: Polis mengesahk4n ibu kandung kepada kanak-kanak berusia tujuh tahun yang meningg4l dunia dipercayai did3ra, kelmarin pernah mendapatkan raw4tan pak4r psik1iatri.

Ketua Jabatan Si1asatan Jen4yah negeri, Asisten Komisioner Mohd Sukri Kaman berkata, susp3k berusia 32 tahun itu bagaimanapun hanya mendapatkan raw4tan biasa dan bukan disahk4n sebagai pes4kit ment4l.

“Ya, suspek pernah mendapatkan raw4tan, tetapi sudah lama iaitu pada 2019 dan raw4tan itu diterima di Hospital Melaka, namun hanya raw4tan biasa yang mana wanita itu tidaklah (ment4l) seperti did4kwa,” katanya.

Semalam sepasang suami isteri yang disy4ki mend3ra dan membnuh kanak-kanak lelaki berusia tujuh tahun di Taman Krubong Jaya direm4n tujuh hari sehingga 5 Februari ini bagi membantu s1iasatan kes berkenaan.

Perintah rem4n terhadap sasp3k dikeluarkan oleh Penolong Pendaftar Mahk4mah Majistret Ayer Keroh, Mohd Anuar Ostadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 petang kelmarin, m4ngsa ditemukan lem4s dalam t0ng air setinggi 60.9 sentimeter di rumah berkenaan dengan terdapat beberapa kes3n keced3raan di beberapa bahagian badan.

Sementara itu, Mohd Sukri mengges4 pengguna media sosial untuk menghentik4n segala bentuk spekul4si yang boleh mengeliruk4n masyarakat, sekali gus mengg4nggu s1iasatan pihak berkuasa.

Katanya, masyarakat sepatutnya menilai sesuatu kes jen4yah menurut kaca mata keadil4n sebenar dan bukannya membuat andai4n serta spekul4si yang mencac4tkan sistem keadil4n jen4yah, seterusnya menimbulkan f1tn4h kepada sistem pentadbiran keadil4n jen4y4h.

“Serah saja kepada polis untuk menjalankan s1asatan dan polis akan memastikan s1asatan dijalankan mengikut undang-undang serta kuasa yang diberikan dengan t3lus, adil dan amanah,” katanya.

 

Sumber : https://www.hmetro.com.my/utama