Isu sambal p4lsu: Wanita ‘cipl4k’ produk Khairul Aming t4mpil moh0n m4af

Sejak semalam, Influencer terkenal, Khairul Aming telah memuat naik kekes4lannya terhadap tind4kan individu tidak bertanggungjawab apabila menjual pr0duk Sambal Nyet p4lsu kepada pelanggan di aplik4si Shopee.

Individu tersebut bukan hanya ‘menclplak’ Sambal Nyet keluarannya, tetapi membuatkan kualiti pr0duk dihasilkan mendapat review negatif kerana menjual sambal p4lsu yang berb4u bvsuk dan berbu1h.

Khairul Aming juga memaklumkan sudah membuat lap0ran p0lis berhubung isu tersebut dan telah mended4hkan nama individu tersebut sebagai pengaj4ran buat semua.

Rentetan daripada itu, individu yang menjual produk Sambal Nyet p4lsu menggunakan nama Masturaaliyah telah t4mpil bertemu dengan pihak Khairul Aming bagi m3minta m4af dan meng4kui kesil4p$n yang telah dilakukan.

Walaupun wanita tersebut telah datang meng4kui kesilapan, Influencer terbabit telah membuat tiga tuntvtan kepada individu berkenaan.

Pertama, dia harus memb4yar pampasan wang tunai. Walau bagaimanapun, duititu tidak akan digunakan untuk membuat refund tetapi akan disedek4hkan kepada asnaf. Khairul Aming memaklumkan dia tidak akan mengambilnya.

Tuntutan kedua pula membuat pem0honan maaf secara terbuka dan telah pun dilakukan. Dan yang terakhir adalah membuat peng4kuan s4lah kepada pihak p0lis serta membuat pemintaan maaf secara bertulis.

Khairul Aming  juga memaklumkan bahawa kedai wanita itu di Shopee sudah disek4t oleh aplik4si beli-belah itu walaupun telah menukar nama dari Masturaaliyah kepada DK Perfume Shop.

Sehubungan dengan itu, Khairul Aming berharap agar perkara seperti itu tidak berul4ng lagi dan menjadikan k3s berkenaan sebagai sal4h satu peng4jaran buat semua.

Dia juga sempat mengucapk4n selamat berpuasa kepada semua warganet yang mengikuti setiap perkembangan mengenai produk sambal keluarannya.

Sumber Khairul Aming via omm