Selamb4 keluar rumah beli minuman, lelaki pakai gel4ng pink dik0mpaun RM4,000

SERINGKALI kita disajikan dengan berita mengenai sikap seg3lintir individu yang melangg4r perint4h kuar4ntin dan tanpa rasa bersal_h keluar dari kediaman masing-masing walaupun memakai gelang kuarantin.

Terbaharu, seorang lelaki menerima pad4hnya apabila dikenakan k0mpaun RM4,000 selepas didapati keluar rumah bagi membeli minuman di sebuah kedai di Taman ACBE petang Ahad.

Ketua P0lis Daerah Jempol, Superintendan Hoo Chang Hook berkata, tindak4n lelaki berusia 53 tahun itu yang memakai gelang kuar4ntin disedari orang ramai kira-kira jam 5 petang sebelum menghubungi p0lis.

“Dia memandu kereta secara sendirian dari rumahnya yang terletak berhampiran kedai rvncit namun tidak masuk ke dalam kedai.

“Dia kemudiannya dit4han dan dik0mpaun RM4,000 kerana g4gal mem4tuhi perint4h kuar4ntin yang dikenakan ke atasnya,” katanya.

Berdasarkan rekod, lelaki tersebut menjalani kuar4ntin bermula Khamis lalu sehingga 6 Jun ini.

Chang Hook menambah, p0lis tidak akan terag4k-agak untuk mengambil tindak4n teg4s ke atas individu yang didapati melangg4r perint4h kuar4ntin kerana mereka w4jib berada di rumah bagi mengelakk4n penular4n w4bak C0vid-19. – SINAR HARIAN

 

Sumber:mstar