“Saya pernah berdepan dengan orang geI4ndangan saya tahu mereka macam mana” – Erma Fatima Tak Rasa Cara Carl Samsudin BlAD4P

Dalam kekec0han lsu usahawan yang dilabelkan bi@dap kepada gelandangan warga emas baru-baru ini sehinggakan ramai pihak buka mulut meneg0r sikapnya, lain pula dengan pengarah Erma Fatima.

Menurut mStar, Erma dah berulang kali menonton video itu dan bagi pendapatnya adalah tiada apa-apa yang menunjukkan lnfluencer yang dikenali sebagai Carl Samsudin itu biad4p.

Tak nampak dia biad@b atau kurang ajar.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ermafatima (@ermafatima)

Kata Erma lagi, sebagai seorang yang pernah berhadapan dengan geIandangan bermasaIah, Erma anggap mereka perlu diberikan satu teg0ran keras untuk ubah nasib hidup mereka.

“Saya bukan setuju dengan tind4kan dia tapi saya tak nampak dia bi@dab atau kurang ajar. Lain lah kalau dia guna perkataan kes4t atau kasar. Saya tengok dalam video itu berulang kali sebelum nak beri k0men.”.

Bagi Erma, itu adalah cara dia beri m0tivasi kepada golongan geIandangan terutama anak muda.

“Dia hanya jadikan pakcik itu sebagai contoh untuk anak-anak muda yang memilih untuk menjadi geIandangan. Saya faham pakcik itu orang tua dan mungkin cara individu itu ada kas4r sikit. Tapi saya melihat dia sebagai seorang lantang dan tegas.”

Memandangkan pernah berhadapan dengan golongan seperti ini, Erma Fatima juga mengatakan bahawa ada kalanya nak beri m0tivasi kepada orang geIandangan ini memang ‘tak jalan’ kalau cakap dengan cara lembut.

“Saya pernah berdepan dengan orang geIandangan, jadi saya tahu perangai mereka macam mana.”

Oleh sebab itu, pelakon Mak Cun ini berharap agar net!zen tidak hanya menonton video itu daripada satu sisi sahaja tanpa menilai perkara lain.

“Individu itu hanya untuk beri m0tivasi agar anak-anak boleh mengubah nasib tanpa perlu memilih menjadi geIandangan. Kita tak boleh hanya melihat pakcik itu sahaja, kalau anda tengok video itu betul-betul, ada ramai anak-anak muda geIandangan di situ. Ramai anak muda memilih untuk jadi geIandangan.”

“Sedangkan mereka boleh bekerja tapi pemaIas. Mungkin orang melihat individu itu muda dan tiada adab bercakap dengan orang tua seperi itu, tapi itulah cara orang beri m0tivasi.”

“Netizen hanya nampak individu itu kurang ajar tapi kita tak berada di situ dan tak tahu perangai sebenar segelintir geIandangan macam mana…Ada yang peng0tor dan pemaIas.”

Untuk rekod, sejak semalam viral satu video seorang individu memberikan taklimat dan m0tivasi kepada orang geIandangan, video itu jadi tumpuan dan mengund4ng krit!kan netizen kerana cara lelaki itu mempers0al kisah Iampau seorang geIandangan warga emas yang dianggap bi@dap.

Sumber LM

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*