Lelaki mIsteri bert0ngkat depan rumah, main2 dengan anj1ng jiran awal pagi bikin ser4m

Untuk mengat4kan sesuatu kejad1an pelik itu suatu perkara yang ada hubungkaitnya dengan perkara mist1k amat suk4r kerana kita sendiri tidak tahu mengenai kesah1hannya.

Kejad1an m1steri di rumah

Namun, menerusi perkongsian seorang pengguna Facebook dikenali sebagai Ruqaiyyah Annamirah, dia telah berkongsi satu kejad1an yang ag4k pel1k dan men4kutkan keluarga serta jiran terdekatnya susulan kemunculan sebuah kereta Proton Iswara yang berlegar-legar di un1t lot kawasan rumah mereka seawal jam 5.20 pagi.

Menurutnya, ada seorang lelaki tua bert0ngkat masuk ke dalam rumah jirannya yang memb€la anj1ng berwarna hitam dan membuka s4ngkar haiwan tersebut.

Main2 dengan anj1ng jiran

Mer3nung tak berg4njak apabila ada yang perasan

Apa yang menyer4mkan adalah ketika pengguna Facebook itu perasan akan kehad1ran lelaki tua tersebut dan mereka saling bertat4pan. Lelaki itu langsung tidak berg4njak dan hanya mer3nung tepat ke arah mereka.

Tak lama selepas itu, lelaki bert0ngkat tersebut perlahan-lahan bergerak ke belakang rumah.

Mustah1l lelak tua panjat pagar automat1k berkain pelikat

Menurut Ruqaiyyah Annamirah lagi, agak mustahil untuk seorang lelaki warga emas berkain pelikat untuk memanj4t pagar yang tinggi ataupun mel0mpat keluar daripada kawasan perumahan kerana pintu pagar yang digunakan adalah jenis autogate dan hanya boleh dibuka secara pksa dengan memec4hkannya.

Secara kebetulan pula, kawasan perumahan mereka sudah beberapa hari kerap terpvtus bek4lan elektrik sekitar jam empat ke lima pagi sejak kebelakangan ini dan suaminya pula banyak kali mendengar seperti batu kerikil diku1s dari luar.

Polis syak orang g1la cerob0h rumah. Tapi…

Walau bagaimanapun, mereka sudah membuat laporan polis berkaitan hal tersebut dan pihak berku@sa mengandaikan berkemungkinan orang tua terbabit adalah individu yang mengalami masalah sak1t j1wa kerana tidak ada m0tif lain selain itu.

Namun, pengguna Facebook berkenaan masih lagi ragu-ragu berikutan lelaki tersebut boleh memasuki pintu pagar aut0matik tanpa harus mer0sakkannya.

 

Dia akui khuat1r kejad1an tersebut terus berulang kerana bimb4ng akan keselamatan keluarga terutama anak-anak yang berada di dalam rumah.

Cuba tanya peng4wal dekat situ

Sehubungan dengan perk0ngsian tersebut, ramai yang telah meningg4lkan komen dengan mengakvi pelik melihat kejad1an tersebut.

Mereka juga meminta agar tuan rumah terus berh4ti-hati kerana boleh jadi ada insan yang berniat tidak baik dan ingin meng4nggu kawasan perumahan tersebut.

Biarlah polis si4sat

Harap bukan cerita palsu

Amalkan surah yasin ayat 9

Ada yang kongsi pengal4man hampir sama

Sumber FB Ruqaiyyah Annamirah,

Via OMM (

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*