Keliling t0lak b4sikal jual aiskrim, pakcik terg4mam pemuda dat4ng hvlur sumb4ngan

Waktu-waktu suk4r seperti sekarang rasanya tidak sal4h untuk kita salIng memb4ntu. Apa sal4hnya untuk kita saling menyok0ng jualan-jualan peniaga kecil agar mereka dapat memper0leh m0dal untuk berni4ga keesokan harinya.

Jual aiskrim guna basikal

Menerusi perkongsian seorang pemuda dikenali sebagai @fayadgojesz di aplikasi TikTok, dia telah berkongsi satu video ketika membeli aiskrim dari seorang pakcik yang berjualan menggunakan basikal.

Dalam cuaca pan4s ter1k sebegitu, warga emas tersebut masih gigih men0lak basikalnya mengelilingi kawasan berkenaan untuk menjual aiskrim.

Video

Tergamam terima sumbangan

Selepas video tersebut memper0leh tont0nan sehingga r4tusan ribu viewers di aplikasi TikTok, ramai yang meningg4lkan mesej kepada @fayadgojez untuk menghulurkan sedikit sumbangan kepada pakcik tersebut bagi mengembirakan hatinya.

Jadi, pemuda itu sekali lagi mencari pakcik berkenaan dan bertemu dengannya untuk memberikan sumb4ngan yang telah diaman4hkan untuk disampaikan.

Video

Semoga kedua-duanya dipermudahkan urusan

Jelas kelihatan wajah tergam4m pakcik tersebut yang disapa dan diberikan sampul duit kepadanya. Dalam k4psyen yang ditingg4lkan oleh @fayadgojez, dia mend0akan agar pakcik itu terus dimurahkan rezeki dan memberitahu sumbangan berkenaan adalah dari followers di TikTok yang sudi berkongsi rezeki kepada warga emas terbabit.

Sehubngan dengan perkngsian tersebut, rata-rata warganet telah tampil meningg4lkan k0men dengan turut sama mendoakan agar rezeki pakcik penjual aiskrim itu terus dimurahkan dan mengucapkan terima kasih kepada mereka yang bermurah hati menghvlurkan sumb4ngan.

Teringin pulak nak rasa

Aiskrim yang pakcik ni jual memang sedap

Semoga bro & pakcik dimurahkan rezeki

Jom supp0rt peniaga2 kecil

Siapa pulak yang pot0ng bawang ni

TikTok @fayadgojez

Via OMM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*