Nasib baik tak j4tuh gavng, pegawai Kastam akui masih fob1a naik kereta dipandu orang lain… gag4hkan diri memandu walau hanya 10 minit ke pejabat

KITA sering diingatkan tentang bah@ya yang bakal menanti jika mem4ndu dalam keadaan cuaca hujan.

Itulah yang dialami oleh seorang wanita apabila kereta yang dipndu oleh rakannya terbab4s dan berpus1ng di atas jalan raya.

Menerusi rakaman visual yang dimuat naik oleh Hasni Zahari, 22, dia meng1mbas kembali detik cmas yang berlaku pada tahun 2020.

Video tersebut meraih hampir 80,000 tontonan di aplikasi TikTok.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Mesra disapa Hasni, kejad1an tersebut berlaku sekitar jan 5 petang di mana ketika itu dia dan tiga rakannya dalam perjalanan pulang dari rumah keluarga masing-masing yang terletak di Kampung Baharu, Kuala Besut, Terengganu ke Kuala Lumpur untuk bekerja.

Kereta yang dipandu oleh rakannya Muhd Aiman Shafie,21, tiba-tiba berpus1ng dan terbab4s ak1bat keadaan jalan yang licin disebabkan cuaca hujan.

“Waktu itu hujan dan kereta kami terb4bas di kawasan Genting Sempah. Ingatan saya tak berapa jelas dan apabila sedar sahaja kawan dah tarik keluar sebab kereta beras4p.

Hasni mengalami keced3raan yang teruk pada bahagian ma.ta kirinya.

“Mata kiri saya tak boleh buka dan dar@h tak berhenti mengalir penuh satu muka. Masa tu dah tak boleh fikir apa-apa,” ujarnya kepada mStar.

Hasni yang masih buj4ng berkata, dia bersyukur kerana mereka berempat selamat dan tidak j@tuh ke dalam gavng di sebelah kiri jalan.

Hanya kereta milik rakannya sahaja yang mengal4mi ker0sakkan teruk ak1bat keadaan jalan yang licin.

Salah seorang daripada rakannya menelefon ambul.ans dan beberapa orang awam turut membantu mereka pada waktu kejad1an.

Kedua ibu bapanya iaitu Noraida Mat, 46, dan Zahari Yaccob,53, berasa r1sau serta cem4s apabila mendapat ber1ta itu kerana ia berlaku selepas dia menzi4rahi keluarganya di kampung.

Menurut bekas pelajar Sekolah Menengah Seri Bukit Puteri, Kuala Besut Terengganu ini, dia berada di tempat duduk bahagian belakang pemandu sewaktu kereta yang dinaiki itu terbab4s dan berpus1ng.

Kereta yang dipandu oleh Aiman (kanan) tiba-tiba hilang kaw4lan dan berpus1ng.

Ak1bat kem4langan tersebut, Hasni mengalami keced3raan yang teruk pada bahagian kiri mukanya terutama sekali pada bahagian mata dan mengambil masa yang agak lama untuk pul1h.

“Saya mengalami keced3raan yang truk pada mata kiri akib4t hent4kan, ada pendar@han dalam mata dan bahagian atas kening pula terk0yak.

“Selain itu, bahagian kiri muka saya bengk4k dan ced3ra ringan pada pervt, kaki serta lengan.

Cuma kalau orang lain memandu kereta tu saya masih lagi fob1a. HASNI ZAHARI

“Kesan leb4m pada bawah mata kiri masih ada lagi sehingga ke hari ini. Pendar4han pada bahagian dalam mata kiri pula mengambil antara lima hingga enam bulan untuk hil4ng,” katanya yang bekerja sebagai pegawai Jabatan Kast.am Diraja Malaysia di Sepang, Selangor.

Anak kedua daripada tiga beradik itu memberitahu dia berasa t4kut untuk memandu kereta selepas ins1den tersebut, namun terpaksa melakukannya selepas cuti sak1t dan perlu kembali bertugas.

“Sejurus selepas kemalngan itu saya rasa takut nak memandu. Tetapi selepas tiga bulan saya terpaksa juga memandu kereta untuk ulang alik ke tempat kerja yang mengambil masa lebih kurang 10 minit dari rumah.

“Cuma kalau orang lain memandu kereta tu saya masih lagi fob1a,” katanya.

Kemal4ngan tersebut meng4jar Hasni untuk lebih berhati-hati ketika memndu dalam keadaan cuaca hujan dan menyarankan agar pemandu berhenti seketika sehingga hujan reda sebelum menyambung perjalanan mereka.

Kredit Mstar

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*