Baru bebas dari penj@ra, pemuda terduduk hanya mampu lihat pus@ra ibu & kakak

Setiap insan yang hidup pasti melakukan d0sa dan kesal4han. Tapi, siapalah kita untuk menghak1mi mereka yang sudah pun mendapat balasan dunia dengan menerima hukvman penj4ra.

Namun, ketika mereka dibebaskan daripada penj4ra, sudah tentu masing-masing akan rindu memelvk ahli keluarga yang sudah lama terpisah bagi memohon maaf.

Ibu meningg4l 3 bulan sebelum  adik dibebaskan

Akan tetapi, berbeza dengan kisah seorang pemuda yang mana hari pembebasannya selepas enam bulan dipenj4ra menjadi sesuatu yang sangat mengh2bakan kerana mendapat khabar ibunya telah meningg4l dunia kira-kira tiga bulan yang lalu.

Hal ini dikongsikan sendiri oleh kakak kepada pemuda tersebut yang dikenali sebagai @heraalex86 apabila memuat naik video adiknya menang1s sambil memegang batu n1san di pusara ibu mereka.

 

@heraalex86#rindu yg paling berat 😭 kesian adek,nda sempat tgok mak pergi 😭♬ Bila Tiba – UNGU

Menurutnya, seusai adiknya dibebaskan, dia terus membawa pemuda itu ke pus4ra ibu dan dapat dilihat reaksi terkejutnya sehingga terduduk ketika mengetahui hal sebenar.

Kakak juga dah 10 hari meningg4l dunia

Lebih menyed2hkan lagi apabila, pengguna TikTok itu membawa pula adiknya ke satu lagi kubvr kakak mereka yang baru 10 hari meningg4l dunia.

Hanya air mata yang mampu dititiskan ketika itu kerana dua insan penting dalam hidupnya pergi sewaktu dia berada di dalam penj4ra.

Perkara paling per1t bila seorang anak tak sempat mohon maaf kepada orang tua

Perkongsian yang sangat menyentuh hati itu membuatkan ramai warganet turut berasa seb4k mengenangkan uj1an yang bertimpa-timpa selepas pemuda itu bebas dari penj@ra.

Walau bagaimanapun, mereka tetap berharap pemuda berkenaan benar-benar insaf dengan ‘t3guran’ daripada Allah S.W.T dan mendoakan agar seluruh ahli keluarga ditingg4lkan berada dalam keadaan tab4h.

Memang per1t terima ujian macam ni

Teruslah berdoa untuk mereka yang telah tiada

Sedih dah lama tak jumpa, rupanya dah tiada

Tak sanggup nak tengok

Teringat arw4h ayah

Hari itulah hati seorang anak benar2 h4ncur

Aku tengok pun terkeluar air mata

Semoga apa yang dikongsikan itu menjadi pengaj4ran buat semua. Salam takziah.

Sumber: TikTok @heraalex86

Via omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*