Bapa Sherie Merlis meningg4l dunia akIbat ser4ngan jntung – “Abah menInggal dalam tidur”

SELEPAS tular cerita ahli keluarga positif Covid-19, pelakon Sherie Merlis diuji pula dengan pemergian bapa iaitu Wan Zainal Abidin Wan Kassim pada pagi Jumaat.

Menurut Sherie bapanya meningg4l dunia ak1bat ser4ngan jantung kira-kira jam 9.30 pagi di sebuah hospital.

Sherie atau nama sebenarnya Sharifah Saadah Wan Zainal, 49, berkata bapanya dikej4rkan ke hospital selepas meng4du sakIt di bahagian d4da.

“Abah saya kembali ke rahmatullah setelah mengalami ser4ngan jntung.

“Jam 5 pagi tadi adik saya bawa abah pergi hospital apabila dia meng4du sak1t dada,” katanya menerusi mesej yang dikongsikan kepada media.

Ujar Sherie lagi, bapanya pergi dalam keadaan tenang ketika tidur.
“Sejam sebelum dia meningg4l doktor beritahu abah okey, dah stabil.

“Abah disahkan meningg4l dalam tidur. Doktor cakap semua sistem dia collapse dan mereka beri bantuan pernafasan kec3masan (CPR) selama 15 minit,” ujarnya.

Terdahulu, Sherie memaklumkan bapanya uzvr dan menghIdap penyakIt j4ntung kronIk.

Dalam pada itu, Sherie meminta agar semua peminat, pengikut dan mereka yang mengenali untuk sama-sama mendoakan segala urusannya dan keluarga dipermudahkan.

Sebelum ini, Sherie pernah berkongsi mengenai kesulit4n keluarganya apabila terpaksa berdepan dengan situasi Covid-19 setelah seorang daripada adiknya disahkan positif.

R4yuan dan rintIhan Sherie itu kemudiannya mendapat perhatian pelbagai pihak termasuk Pejabat Kesihatan Daerah Hulu Langat dan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) serta Megaklinik Zahran yang menghulurkan bantuan.

 

Kredit Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*