Raih Hampir Setengah Juta Views Reviu Van Jen4zah ,Ramai Puji Ayat ‘P0wer’ Jurujual WanIta Cina Ini! – “Mungkin Kali Ini Tuhan Nak Belanja Saya”

VIDEO memaparkan seorang jurujual kereta yang membuat reviu van jen4zah meraih perhatian ramai di aplikasi TikTok.

Dalam video itu, Ng Li Yee atau Lisa memperkenalkan model Toyota Hiace yang sudah diubah suai sehingga meraih hampir setengah juta tontonan.

Bercakap kepada mStar, wanita berb4ngsa Cina yang menetap di Ipoh, Perak itu mendedahkan dia sudah enam tahun bekerja sebagai jurujual jenama Toyota.

Menurut Lisa, dia tidak menyangka video yang dihasilkannya itu akan menarik perhatian ramai sehingga meraih pengikut tersendiri di platform berkenaan.

“Sebelum ini saya ingat TikTok tempat orang berj0get saja. Lepas tu saya ada masuk satu kelas, cikgu maklumkan ia platform yang bagus. Ia percuma, cuma kena rajin cari idea.

Video

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Saya pula memang ked3kut kalau nak bayar k0s pengiklanan di Facebook. Saya tertanya-tanya, boleh ke guna TikTok? Kemudian bila saya cuba tahun ini, ramai yang bagi komen positif.

“Terus saya rasa bersemangat. Saya mula borak-borak dengan orang dalam TikTok, juga banyak buat video kongsi ilmu mengenai kereta,” ujarnya.

Lisa banyak  berkongsi ilmu mengenai kenderaan menerusi TikTok miliknya

Bercerita mengenai reviu van jen4zah yang meraih reaksi luar biasa netiizen, Lisa berkata ia bukanlah video pertama yang dihasilkannya.

 

Malah kata Lisa, video reviu van jen4zah pernah dihasilkan dan dikongsi di Facebook sebelum ini, namun ia tidak mendapat sambutan.

“Sebelum ini ada pelanggan yang beli dengan saya, dia kata susah nak cari van jenaz4h dalam pasaran. Jadi saya buat video untuk tunjuk kepada orang bahawa kami ada jual yang dah siap convert.

“Saya juga pernah buat video reviu van jen4zah di Facebook. Tapi tak viral. Mungkin kali ini Tuhan nak ‘belanja’ saya.

“Saya buat video tak terfikir pun nak viral. Saya sekadar buat saja. Tiba-tiba tengok notification banyak masuk,” ujarnya lagi.

Paling mencurI tumpuan dalam video itu tentunya ketika Lisa menyebut bahawa kita semua akan menaiki van jen4zah suatu hari nanti.

Lisa terharu dengan sokongan yang diterimanya menerusi TikTok

Jelas Lisa, dia bersyukur video yang dikongsi memberi imp4k positif sehingga membawa banyak pelanggan baharu kepadanya.

Kata Lisa lagi, dia hanya ada satu matlamat iaitu untuk merealisasikan impian individu untuk memiliki kenderaan masing-masing.

“Saya seron0k bekerja dapat b4ntu orang miliki kereta. Matlamat saya nak bantu anda realisasIkan impi4n dengan cepat, jujvr dan ikhlas. Saya sangat hargai semua yang beri sokongan kepada saya.

“Saya sudah enam tahun dengan Toyota, tapi sebelum itu dah berbelas tahun saya jual kereta terpakai,” ujar Lisa lagi.

Kredit Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*