Kaki Ustaz Kazim Elias Membengk@k Selepas Jumpa K0tak Berisi Abu & Gambar Dib4kar – ‘Insyallah Saya Mampu’

Penceramah terkenal, Datuk Ustaz Kazim Elias (DUKE) menerusi siaran live di media sosial tampil menceritakan keadaan kakinya yang membengk4k dan bagaimana ia boleh bermula.

Pendedahan yang dibuat oleh Ustaz Kazim membuatkan rata-rata warganet terkejut dan pada masa yang sama turut mendoakan supaya beliau kembali sembuh seperti sedia kala.

Pendedahan Ustaz Kazim

Menerusi sesi live tersebut, Kazim mendkwa telah menerima sebuah kotak berisi abu dan gambarnya yang telah dibak4r dijumpai di laluan khas tempatnya mengajar. Selepas insIden itu, beliau menceritakan kakinya mula membengk4k dan perkara tersebut membuatkannya sukar untuk berjalan.

Ini dijumpai di tempat laluan saya pergi mengajar atau laluan khas saya untuk ke dewan. Dewan saya ini tempat saya mengajar di Al-Barakah, dewan besar jadi orang lain tak lalu laluan itu. Laluan itu untuk saya sahaja jadi kita jumpa abu dan dalam abu tu ada gambar saya yang dibak4r.

Selepas kejadIan ini, k4ki saya membengk@k. Mula-mula kita ingat bIsul ke apa rupanya bukan. Kaki sebelah kiri memang tak boleh jalan mahu pun sentuh. Kita pun tak tahu apa benda kan, kita pandang baik kepada Allah S.W.T., InsyaAllah saya mampu.

Bila oper4te tiada nan4h

Mengulas lebih lanjut, Kazim turut menceritakan alternatif lain yang diamalkan olehnya sebagai ikhtiar supaya kakinya cepat sembuh.

Esok ke hospital tengok apa lagi masal4h, saya harap janganlah kena tah@n w4d, tak nak lah nak oper4te apa lagi. Saya tak nak dah. Jadi kita buat raw4tan Islam, sejak daripada kalau tuan-tuan perasan dah 2 minggu dah kita buat raw4tan. Macam-macam ub4t kita dah cuba, Alhamdulillah berkesan.

Dia tak b3ngkak cuma agak sakIt bila berjalan, bila duduk lama, kena baring ja. B3ngkak dah tiada, cuma dia ker4s ada n@nah ke tapi bila kita op3rate haritu tiada nan@h itu yang pelik tu. Nan@h tak ada dar@h pun tak ada ini satu benda yang pelik.

Video penuh:

Sumber: Majlis Ilmu

Via OhBulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*