Pernah Tngguh Pengajian, Aina Abdul Kini Gengg4m Sarjana Muda Muzik Kontemporari

Selepas berpen4t lel4h, penyanyi Aina Abdul akhirnya berjaya menam4tkan pengajIan dalam Ijazah Sarjana Muda Muzik Kontemporari di UCSI Universiti, Kuala Lumpur.

Pernah t4ngguh pengajian

Menurut Aina, 28, berkata majlis konvokesyen terpksa ditngguhkan selama setahun kerana pndemik Covid-19. Kata pemilik nama Nurul Aina Abdul Ghan, dia akui suk4r untuk belajar dan bekerja dalam masa yang sama.

Saya dah habis belajar tahun lalu, tetapi majlis konv0kesyen ditngguhkan kerana pndemik Covid-19. Alhamdulillah, akhirnya majlis graduasi berlangsung sebentar tadi dan saya secara rasminya telah berjaya menggengg4m segulung ijazah sarjana muda. Bukan mudah untuk saya belajar dan bekerja dalam masa yang sama tetapi saya tetap berusaha mahu menam4tkan pengajian. Ada ketika saya rasa letIh tapi saya harus mencuba bersungguh-sungguh. Saya pernah men4ngguhkan pengajian pada penghujung 2014 kerana menyertai Mentor Legend. Selepas itu, saya mula mencari tapak dalam bidang seni dan pada masa yang sama menyambung pengajian.

Peminat bagi semangat

Tambah pelantun lagu Sump4h, menyanyi sahaja tidak cukup, jadi dia harus melengkapkan ia dengan ilmu. Dalam pada itu, anak didik penyanyi rock Ella turut mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang tidak put.us memberikan semangat dan dorongan.

Keluarga, pensyarah, pihak universiti dan rakan-rakan banyak memberikan sokongan tak berbel4h bahagi. Peminat saya, Ainations juga menjadi penguat semangat untuk saya melangkah lebih maju. Setiap kali jika saya rasa lem4h semangat, saya terus teringat orang yang menyokong saya. Saya tak boleh berhenti kerana ramai yang memberikan sokongan serta aura positif untuk melihat saya melangkah jauh. Saya harus banggakan mereka.

Sumber: Instagram @ainaabdul via OhBulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*