Milo ‘DIsplay’ Disngka Asli, Pniaga Trhibur Knang NasIb PncurI

Sudah mnjadi lumr4h apabila sesetengah peniaga yang menjual pr0duk atau air minuman akan meletakkan ‘barang t1ruan’ sebagai display di gerai mereka.

Selalunya, mereka akan melakukan perkara tersebut sebagai perhiasan atau sebagai strategi untuk menarik perhatian orang awam mengenai pr0duk yang dijualnya.

Bagaimanapun, tidak semua gerai akan memp4merkan produk yang asli di gerai masing-masing. Adakalanya mereka akan mengisi barang-barang asing seperti psir, air, tan4h dan sebagainya.

Sama konsep seperti di premis telefon pintar, para peniaga akan meletakkan ‘smart phone display‘ yang seakan-akan sama reka bentuknya, namun tidak boleh digunakan seperti pr0duk asal.

Baru tingga4l beberapa minit, barang ‘display’ dah kena cvri

Perkara sama juga terjadi kepada seorang peniaga apabila ‘pr0duk t1ruan’ yang diletakkan sebagai bahan perhiasan tidak semena-mena dicur1 oleh seseorang.

Menerusi perkongsian daripada seorang pengguna laman Facebook bernama Khai Shah Addeen, kejadian yang dipercayai berlaku di Taiping, Perak itu menjadi pengal4man berharga buat dirinya.

Bercerita mengenai kejad1an, dia dikatakan telah meningg4lkan gerai buat seketika bagi membeli bekalan ais oleh kerana dirinya menjual ais kepal berperisa Milo.

Tambahnya, dia telah meningg4lkan gerai hanya kira-kira 7 minit sebelum mendapati empat daripada enam peket milo yang digunakan sebagai display telah hil4ng secara tiba-tiba.

Lebih menghiburkan, peniaga tersebut turut meng4kui kndungan bah4n dalam peket tersebut hanyalah pasIr semata-mata untuk menambahkan berat ‘pr0duk tIruan’ tersebut.

Tadi saya pergi beli ais sekejap, tinggal gerak lebih kurang 7 minit. Bila datang balik, tengok peket milo untuk display dah hil4ng empat.

Adui pencurI, dalam tu bukan ada milo oi! Ada pasir bagi berat. Bnda macam itu pun nak curI hahaha

Netiizen beri pelbagai reaks1

Menjengah pada ruangan komen, rata-rata netiizen juga turut terhibur dengan nas1b yang menimpa pencurI tersebut selain memberikan nasih4t agar peni4ga tersebut tidak meningg4lkan gerai tanpa dijaga orang lain.

Setakat ini, perkongsiannya itu telah mendapat lebih daripada 1,000 tanda suka serta telah dikongsikan sebanyak 2,700 kali.

Kredit: Facebook Khai Shah Addeen

Sumber OM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*