Zahiril Adzim ajak Amerul Affendi beli ‘followers’ – “Kau sep4ruh, aku separuh”

Bercakap mengenai akt0r Amerul Affendi, pasti sedia maklum tentang bak4t lakonannya namun seolah-olah tidak dip4ndang oleh segelintir pihak kerana mereka lebih memilih pelakon yang ‘berpengaruh’ di media sosial.

Terbaharu, menerusi laporan Kosmo! Online, aktor Zahiril Adzim turut berkongsi luahan dengan memberikan komen berb4ur sind1ran pada sebuah posting yang dimuat naik Amerul di laman Instagram.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Perakam Sejarah (@amerul_affendi)

“Oleh itu, marilah ‘tong-tong’ (kongsi) beli followers, mungkin di Shopee ada jual. Kau separuh, aku separuh,” tulis Zahiril atau nama penuhnya Mohd Zahiril Adzim Mohd Mokhtar.

Berdasarkan posting tersebut, Amerul yang pernah merngkul trofi Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik di Festival Filem Malaysia (FFM) 2015 mempersoalkan penerbit dan stesen TV yang terlalu mengutamakan jumlah pengikut di media sosial.

“Selagi ada pr0duser yang ikut sahaja kehendak stesen TV, selagi itulah kau kena cari hero atau heroIn dengan sejuta pengikut.
“Bukan sal4h stesen TV sahaja. Sal4hkan kipas,” luah pelakon filem Terbaik dari Langit itu.

Tahun lalu, pelakon berusIa 35 tahun itu kec3wa apabila namanya sering digvgurkan selain menyed4ri pihak stesen TV tidak akan mengambilnya berlak0n kerana jumlah pengikutnya masih ‘s3ndu’.

Sumber: Kosmo! Online (Mohd. Haikal Isa) , Instagram Amerul Affendi

Via omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*