Lima j4ri kaki kIri dibu4ng gara-gara diab3tes, Bad Indigo guna ‘walker’ untuk bergerak… Urus diri sendiri tak mahu susahkan Ashira

AKIB4T penyak1t diabetes yang dihIdapi, peny4nyi Bad Indigo kini berdepan kesukaran apabila lima j4ri kaki kiri terpaksa dibu4ng melalui pr0ses pembed4han secara berperingk4t.

Biarpun perger4kkan terb4tas, namun Bad atau nama sebenarnya Badrul Izhan Yeop Abdullah berkata, dia sedaya upaya cuba menguruskan diri sendiri tanpa bantuan isterinya iaitu penyanyi Ashira.

“Lima j4ri kaki kiri telah dibu4ng. Sejak keluar dari hospital awal tahun lalu lagi saya memang kena guna “walker” untuk bantu pergerakan.

“Paling sus4h nak urus diri bila dalam tandas. Tapi nak tak nak, kena buat juga. Tapi memang saya uruskan diri sendiri sebab tak mahu menyus4hkan ist3ri.

“Begitu juga kalau nak ke hspital untuk raw4tan bagi membersIhkan lvka, saya akan mem4ndu kereta sendiri. Selagi boleh, memang saya akan buat sendiri.

“Tak mahu aj4r diri selalu mengharapkan orang. Bayangkan kalau orang itu ada kerja lain atau tiada, macam mana?” katanya kepada mStar.

Saya tidak anggap semua yang terjadi ini b4la atau musIbah. BAD INDIGO PENYANYI

Bad ditemui di konsert Gegar Vaganza musim kelapan (GV8) yang berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), Putrajaya pada Ahad lalu.

Bad hadir bersama Ashira yang juga bekas peserta program GV untuk musim yang ketujuh (GV7).

Penyanyi berusia 46 tahun ini terpksa menjalani pembed4han membu4ng j4ri kakInya yang sudah lvka akIbat peny4kit diab3tes yang dihIdapinya pada Januari, Mac dan September lalu.

Dalam pada itu, Bad menganggap dvgaan yang menimpa kehIdupannya itu sebagai peringatan untuk dia sentiasa mengingati Allah.

“Saya kena juga kuatkan semangat. Setiap hari saya p4njatkan kesyukuran kerana di sebalik kepay4han, sekurang-kurangnya Allah masih pinjamkan lagi ny4wa buat saya.

“Saya tidak angg4p semua yang terjadi ini b4la atau musIbah. Bagi saya, ini adalah pering4tan agar kita sebagai m4nusia dan hamba, sentiasa kembali mengingatiNya.

“Kalau saya tak fikir begitu, mungkin sudah lama saya akan berterusan mengalami kemurvngan,” ujarnya.

Sumber via Mst4r

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*