Dia nak jumpe suami dia kat syurga nanti. same mcm makcik saya. permpuan bile dah kawin, nanti suami yang sekarang akan jadi peneman kat syurga. bukan yang sebelum ni.” -Netizen

Tanggal 10 Februari 2022 merupakan tarikh per!t untuk diterima Hidayah Hamzah, apabila suaminya (Allahy4rh4m Abam) pergi untuk selamanya.

Pemergian arwh menigalkan seorang anak lelaki yang bernama Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey dan kini anaknya itu berusia sekitar 3 tahun.

Namun, ia tidak mem4tahkan semangat Hidayah untuk terus b4ngkit dan berusaha semampu yang mungkin untuk memberi keselesaan kepada anaknya itu.

Ini terbvkti dengan pembelian sebuah kereta Toyota Vellfire yang berwana hitam.

Katanya lagi, ia adalah hasil usahanya menjual pr0duk kecantikan secara atas talian.

Terbaru, Hidayah menjawab soalan segelintir pihak yang bertanya bila dia bakal berkahwin dan jawapan dia adalah seperti berikut:

“Tak nak. Nak jaga my love “Anakku” jawab Hidayah dalam video itu.

Meninjau ke ruangan k0men mendapati, rata-rata net!zen menyokong tind4kan Hidayah itu.

“Alhamdulillah keputusan yang hebat kak dayah bust…tak perlu fikirkan nak kawen lain…moga kak dayah kuat jadi ibu tunggal yang berjaya”

“Saya jadi kak dayah sumber lnsiprasi atas apa yang terjadi dalam hidup saya sekarang ni “

“Supp0rt kak dayah.. teringat kata2 arw4h nenek dulu “nenek taknak kawen lain sebab nenek nak jadi bidadari atok kat syurga”

“1 semangat dapat daripada kak hidayah ..biar org cakap apa depa suka jnji masa akan datang kita berjaya ..bukan mcm depa kak, semoga terus bagi semangat kepada wnita lain”

“Dia nak jumpe suami dia kat syurga nnti. same mcm makcik saya. permpuan bile dah kawin, nanti suami yang sekarang akan jadi peneman kat syurga. bukan yang sebelum ni.”

“Takpe…buat masa ni tumpukan besarkan anak….. untuk masa depan itu ketentuan Allah…. tiada siapa yg tau…”

Berkat Gigih Berniaga, Hidayah Abam Beli Toyota Vellfire

Tidak pernah kenal erti penat. Itu yang boleh disifatkan kepada isteri Allahy4rham Abam Bocey iaitu Nor Hidayah Mohd Ali yang pandai mencari duit hasil titik peluh sendiri.

Alhamdulillah syukur.

Terbaru, Hidayah berkongsi berita gembira apabila berjaya membeli sebuah kereta mewah Toyota Vellfire. Menurut Hidayah, ini adalah rezeki yang dikurniakan selama dia bekerja keras menguruskan bisnes.

Alhamdulillah syukur berkat kerja keras hasil bisnes jual sabun, daun sukun dan serum.

Menerusi foto yang dimuat naik di Instagram (IG), Hidayah bersama anak tunggalnya, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey berdiri di hadapan kereta mewah berwarna hitam itu ketika sambutan Aidiladha, baru-baru ini.

Jadi inspirasi.

 

Menjengah di ruangan komen, wanita berumur 31 tahun itu turut menjelaskan dia tidak membeli semula kereta arwah yang sudah dijual kepada pemilik baru.

Rata-rata wargamaya tumpang gembira apabila ibu tunggal ini membuktikan dia boleh berdiri atas kaki sendiri biarpun pelbagai dugaan yang menimpa selepas kehiIangan suami tercinta.

Ada juga yang ingin menjadikan perjalanan Hidayah sebagai sumber inspirasi kepada semua wanita untuk terus bangkit memulakan kehidupan kembali.

Sebelum ini, Hidayah mengundang simpati netizen apabila dia meluahkan rasa sedih selepas berselisih dengan kereta lama yang dinaiki mereka sekeluarga di atas jalan raya.

Terdahulu, Allahyrham Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan disahkan men!nggal dunia pada 10 Februari 2020.

Sumber: Instagram @hidayah_hamzahh, choppeamon.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*